۸۸هزار میلیاردتومان بدهی تامین اجتماعی به بانک ها در دولت سیزدهم تسویه شد

۸۸هزار میلیاردتومان بدهی تامین اجتماعی به بانک ها در دولت سیزدهم تسویه شد نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: در این دولت نزدیک به 88 هزار میلیارد تومان تسویه بدهی های تامین اجتماعی به بانکها اتفاق افتاده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، میرهاشم موسوی عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار کرمان اظهارداشت: چالشی بزرگ تر از صندوق های بیمه ای به نظر من نیست برای اینکه این چالش تامین اجتماعی مستقیماً هرماه با مردم ارتباط خواهد داشت.
وی اشاره کرد: در حوزه توسعه خدمات بطور قطع همکاران ما در تامین اجتماعی به هیچ عنوان کم فروشی نکرده اند و با رویکرد جهادی و تلاش مستمر توسعه این خدمات را مدنظر داشته اند.
موسوی با اعلان اینکه سال قبل بیش از یک میلیون بیمه شده به صندوق بیمه تامین اجتماعی کشور اضافه شده اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۴۳۰هزار نفر به تعداد بیمه شده های این سازمان اضافه شده است.
وی اضافه کرد: این شانزدهمین سفری است که در استانها شروع کردیم و مایه خوشی است که این سفر را مقارن با هفته دولت در استانی که نیاز به کمک بیشتر باتوجه به کم برخورداری ها دارد، داشته ایم.
موسوی با اشاره به وضعیت کلان تامین اجتماعی در کشور اظهار داشت: وظایف و ماموریت های تامین اجتماعی در زمینه های بیمه های اجتماعی، درمان(پوشش بیش از ۵۰درصد جامعه) ارائه خدمات به فعالان کسب وکار و سرمایه گذاری(شستا) است و در این موارد ماموریت وسیع و گسترده ای آغاز نموده که دارای آثار بسیار زیاد اقتصادی، اجتماعی و معیشتی برای مردم بصورت مستقیم و غیرمستقیم است.
رییس سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به این که پیش از انقلاب ۲۰ درصد جامعه زیر پوشش بیمه اجتماعی بودند و این میزان هم اینک به ۷۳ درصد رسیده است اظهار داشت: در همین دولت با اتفاقی که در بیمه های درمان افتاد ۱۰۰درصد درمان تحت پوشش بیمه ای است که دستاورد کمی نیست البته با آرمان عدالت در کمیت و کیفیت فاصله داریم و باید به نقطه مطلوب دراین زمینه برسیم.
وی با اشاره به این که گسترش زیرساخت های سلامت و بهداشت، خدمات رسانی و سطح معیشتی امید به زندگی را در بخش های مختلف جامعه بالا برده و این امید پیش از انقلاب ۵۳ سال بود و هم اینک به ۷۶ سال ارتقا پیدا کرده است اضافه کرد: تامین اجتماعی برای این مساله تلاش می کند که سطح زندگی را ارتقا دهد و امنیت و آرامش را برای زمان حال و آینده افراد تامین کند.
موسوی با اشاره به این که وضعیت صندوق بیمه تامین اجتماعی در مقابل صندوق های اجتماعی دیگر موجود بهترین حال ممکن را دارد اظهار داشت: ضریب پشتیبانی صندوق بیمه تامین اجتماعی ۴.۲ درصد است.
وی اشاره کرد: در این دولت حتی یک روز پرداخت حقوق مستمری بگیران به تعویق نیافتاده و تعهد افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح را به لطف خدا حتما انجام می دهیم.
موسوی با اشاره به این که باید یک همگرایی در استان اتفاق بیافتد تا تامین اجتماعی بتواند تعهداتش را برای مردم انجام دهد اشاره کرد: نخستین عنصری که در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای ما در صندوق های بیمه ای به عنوان چارچوب درنظر گرفته می شود این است که باید به یک پایداری منابع دست پیدا نماییم.
وی با اشاره به این که تامین اجتماعی سال قبل ۴۳ درصد پروژه های محوله را به پایان رساند و تا آخر سال ۳۳ پروژه درمانی دیگر را نیز افتتاح می کند اشاره کرد: پلی کلینیک رفسنجان با چهار هزار متر مربع که امروز راه اندازی شد حدودا مانند پلی کلینیک های شمال شهر تهران از نظر تجهیزات است و این یعنی به توزیع عادلانه در خدمات رسیدن.
رییس سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به این که ساخت پلی کلینیکی در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان مصوب شده و تا ۲ ماه آتی باید کلید بخورد افزود: تامین اجتماعی سرمایه نظام است و این مجموعه برای کل جامعه می تواند بسترساز ایجاد اعتماد باشد.

1401/06/03
22:44:30
0.0 / 5
490
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی