مدیركل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خبرداد:

عرضه مجانی خدمات دندانپزشکی گروههای هدف در روستاها

عرضه مجانی خدمات دندانپزشکی گروههای هدف در روستاها به گزارش نیو وبلاگ، مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به کاهش پرداخت از جیب مردم برای بسته خدمات دهان و دندان، اظهار داشت: تعرفه بسته خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق روستایی برای گروههای هدف مجانی و برای این گروه ها در مناطق شهری هم تا ۶۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، زهرا سیدمعلمی اظهار داشت: گروههای هدف کودکان از بدو تولد تا ۱۴ سال، مادران آبستن و مادران شیرده بوده و برای سایر افراد غیر گروههای هدف هم در شهرها و روستاها خدمات سلامت دهان ودندان تا ۶۰ درصد کاهش تعرفه داشته است.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، اظهارداشت: تخفیف ها بیشتر برای خدمات پیشگیری و ترمیمی یعنی خدمات پایه و بنیادین قرار داده شده تا مردم به پیشگیری سوق پیدا کنند.

سیدمعلمی با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات در عرضه خدمات سلامت، گسترش دسترسی مردم به خدمات و کاهش هزینه ها از جیب در جهت ایجاد رضایتمندی بیشتر در مردم است، اظهار داشت: این تعدیل ها به استناد مصوبه هیات وزیران در تعرفه های خدمات سلامت دهان و دندان در مراکز جامع سلامت انجام شد.

وی افزود: اقدام دیگر در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی، گسترش پوشش بیمه ای خدمات دهان ودندان است. برنامه وزارت بهداشت افزایش عمقی پوشش خدمات بیمه در دندانپزشکی است که بیمه ها پیش از این در بحث تعداد دندان و نوع خدمت محدودیت هایی قائل شده بودند.

سیدمعلمی بیان نمود: شیار پوش (فیشور سیلانت) دندان های دائمی ۶ و ۷ تا سن ۱۴ سالگی و ترمیم کلیه دندان های شیری و دائمی بدون هیچگونه محدودیت دندانی و سنی افراد، زیر پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش پوشش بیمه های پایه برای سه خدمت مهم دندانپزشکی که تابحال بیمه نبوده است، هم در دست اقدام است که شامل پانسمان (پالپوتومی) دندان های شیری و دائمی، درمان عصب زنده دندان های دائمی و هم درمان ریشه برای دندان های دائمی خواهد شد.

1401/06/08
15:50:43
0.0 / 5
375
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , درمان , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی