شایع ترین علایم کنونی کووید چیست؟

شایع ترین علایم کنونی کووید چیست؟ نیو وبلاگ: به گزارش نیو وبلاگ، خراسان رضوی پروفسور تیم اسپکتور، یکی از بنیان گذاران مطالعه سلامت زوئی کووید بریتانیا(Zoe)، اظهار داشت: بر مبنای آمارها واضح است حالا شاهد شکل گیری موج پاییزی کووید ۱۹ همراه با افزایش پذیرش بیمار در بیمارستان هستیم.



به نقل از هلث، پروفسور اسپکتور، دانشمند ارشد در مطالعه زوئی کووید در به روز رسانی اخیر این اپلیکیشن، توضیح داد: هم اکنون از هر ۳۷ نفر یک نفر مبتلا به ویروس هستند و عدد R به ۱.۱ رسیده است؛ عدد R یک مبین اینست که به صورت متوسط هر کسی که آلوده می شود، یک فرد دیگر را هم آلوده می کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون عفونت میان همه گروههای سنی بخصوص بین افراد بالای ۷۵ سال در حال افزایش می باشد.

پروفسور اسپکتور در مورد یک سویه جدید کووید بالقوه به نام BQ۱.۱ هم اخطار داد: هم اکنون ویروس شناسان بر این سویه نظارت دارند اما نوع BA.۵ همچنان غالب است.

با افزایش تعداد موارد در سرتاسر بریتانیا پروفسور اسپکتور به روز رسانی شایع ترین علایم ثبت شده در برنامه زوئی را منتشر نمود.

۱۰ علامت اصلی کووید کنونی که باید از آنها آگاه باشید در ذیل لیست شده است.

گلودرد

در حال حاضر گلودرد شایع ترین علامت کووید در اپلیکیشن زوئی کووید است که توسط ۶۸ درصد از کاربران گزارش شده است.

گلودرد معمولاً در مراحل اولیه عفونت رخ می دهد و نوشیدن مایعات فراوان باید به کاهش درد کمک نماید.

سردرد

سردرد اغلب یکی از نخستین علایم عفونت است و هم اکنون بسیار شایع تر از تب یا از دست دادن حس چشایی یا بویایی است؛ به صورتی که ۵۵ درصد از افراد این علامت را در برنامه زوئی گزارش کرده اند.

همچنین نتایج مطالعه ای در نروژ نشان داد افراد مبتلا به کووید معمولاً سردردهای متوسط تا شدید دردناک یا احساس دردهای ضربان دار یا کوبنده دارند.

سرفه(بدون خلط)

بر اساس مطالعه زوئی سرفه خشک که به صورت گسترده بعنوان یکی از علایم کلاسیک کووید شناخته می شود، معمولاً از هر ۱۰ نفری که آزمایش آنها مثبت است، چهار نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

سرفه مداوم به معنای سرفه کردن چند بار در روز به مدت نصف روز یا بیشتر است و معمولاً بسیار خشک خواهد بود.

انسداد بینی

انسداد بینی معمولاً با سرماخوردگی هم همراه می باشد اما به صورت فزاینده ای بعنوان یکی از علایم کووید گزارش می شود؛ به صورتی که ۵۱ درصد از کاربران برنامه زوئی می گویند که از آن رنج می برند. اسپری ها یا قطره های بینی امکان دارد به تسکین این درد کمک کنند.



آبریزش بینی

آبریزش بینی توسط ۵۱ درصد از کاربران در برنامه زوئی گزارش شده است. آبریزش بینی یکی از علایم کلیدی عفونت اومیکرون محسوب می شود؛ همینطور می تواند نشانه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشد اما اگر احساس ناخوشایندی دارید آزمایش بدهید یا تا وقتی که احساس بهتری ندارید، خویش را ایزوله کنید.

سرفه(با خلط)

طبق این گزارش ۴۷ درصد از کاربران برنامه زوئی سرفه همراه با خلط داشتند که احیانا نشانه عفونت کووید است؛ باآنکه امکان دارد این مورد ناشی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هم باشد. سرویس سلامت ملی بریتانیا(NHS) سفارش می کند در صورت مشاهده علایم کووید در خانه بمانید و از تماس با افراد دیگر خودداری کنید.

عطسه کردن

در مجموع ۴۴ درصد از افراد آلوده به کووید عطسه را بعنوان یک علامت در برنامه زوئی گزارش کرده اند؛ باآنکه این عطسه میان کسانی که واکسینه و سپس آزمایش ویروس آنها مثبت شده، شایع تر است.



صدای خشن

افراد آلوده به امیکرون گزارش کردند پیش از شروع احساس ناخوشی، صدایی خشن داشتند. نتایج مطالعات نشان داده بین کووید و تحرک تارهای صوتی ارتباط وجود دارد و این عفونت خطر فلج تارهای صوتی را به علت صدمه اعصاب محیطی بالا می برد. این مورد اغلب نشانه اولیه عفونت شده و معمولاً جای خویش را به گلودرد داده است.

درد و درد عضلانی

بدن درد و درد بعنوان یکی از علایم همه سویه های کووید گزارش شده است؛ به صورتی که بعضی از بیماران مبتلا به امیکرون از کمردرد شکایت دارند. درد فقط چند روز طول می کشد و معمولاً در شروع بیماری رخ می دهد.

خستگی

خستگی، خفیف و شدید، با امیکرون همینطور سویه های قبلی کووید مرتبط می باشد و معمولاً بین پنج تا هشت روز ادامه می یابد و می تواند علیرغم استراحت یا داشتن یک خواب خوب شبانه احساس ناخوشی در شما ایجاد نماید.





منبع:

1401/07/16
17:48:27
0.0 / 5
324
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , دانشمند , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی