دختر کیهانی در راه رسیدن به فضا

دختر کیهانی در راه رسیدن به فضا به گزارش نیو وبلاگ، هواپیمای ˮبوئینگ ۷۴۷ˮ یا ˮدختر کیهانیˮ که نخستین موشک بریتانیا را به فضا پرتاب خواهد نمود به تازگی به فرودگاه نیوکوئی کورنوال انگلیس رسیده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسکای، مقرر است هواپیمای "بوئینگ ۷۴۷" یا "دختر کیهانی" نخستین موشک بریتانیا را به فضا پرتاب کند. طی این پرتاب، موشک "لانچروان" در ارتفاع ۳۵ هزار فوتی بر فراز اقیانوس اطلس پرتاب خواهد شد. سپس پیش از استقرار هفت ماهواره در مدار به سرعت هشت هزار مایل در ساعت خواهد رسید.
هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که با نام "دختر کیهانی"(Cosmic Girl) هم شناخته می شود، بیشتر از ۲.۵ میلیون مسافر را در حدودا ۸۳۰۰ پرواز جابه جا کرده است.
اما حالا صندلی های آن برداشته شده و عرشه بالایی آن هم به مرکز کنترل برای مهندسین پرتاب تبدیل گشته و زیر بال چپ آن هم به مکانی برای تعبیه یک موشک ۲۱ متری(۶۹ فوت) بوجود آمده است.
این هواپیما توسط شرکت ویرجین اوربیت(Virgin Orbit) اداره می شود و مقرر است در اوایل ماه آینده از پایگاه فضایی کورنوال، پرتاب شود.
موشک لانچروان(LauncherOne) در ارتفاع ۳۵ هزار فوتی بر فراز اقیانوس اطلس پرتاب خواهد شد. سپس پیش از استقرار هفت ماهواره در مدار به سرعت ۸۰۰۰ مایل در ساعت می رسد.
"ملیسا تورپ"(Melissa Thorpe)، رئیس پایگاه فضایی کورنوال اظهار داشت که ورود این هواپیما بعد از هشت سال کار سخت انجام شده است.
او اظهار داشت: ۷۴۷ با تغییراتی که ما بر روی آن اعمال کرده ایم حالا برای رسیدن به فضا آماده است و نمونه کاملی از آن چیزی است که ما در پایگاه فضایی کورنوال برای رسیدن به آن تلاش می نماییم. مأموریت Start Me Up بعنوان یک جهش بزرگ برای صنعت فضایی درحال رشد بریتانیا به حساب می آید.


بیشتر ماهواره ها در بریتانیا ساخته شده اند و این هفته در یک عملیات در پایگاه فضایی بر روی موشک قرار می گیرند. ماهواره دیگری که IOD-۳ Amber نام دارد و توسط Horizon Technologies طراحی شده است، بخشی از مجموعه ای از ماهواره های نظارت بر ماهیگیری غیرقانونی، قاچاق، دزدی دریایی و تروریسم را تشکیل می دهد.
"لوسی ادج"(Lucy Edge) مدیر عملیات این برنامه، اظهار داشت که بریتانیا سابقه قوی در ساخت ماهواره های نوآورانه دارد.
"ویرجین اوربیت" بخشی از "ویرجین گلکتیک"، شرکت عرضه دهنده گردشگری فضایی است. هر دو شرکت متعلق به "ریچارد برانسون" هستند.



1401/07/21
13:11:50
0.0 / 5
327
تگهای خبر: صنعت , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی