بازگشت موش های صحرا از سفر آزمایشی ماه نورد ناسا!

بازگشت موش های صحرا از سفر آزمایشی ماه نورد ناسا! به گزارش نیو وبلاگ، گروه دانشمندان و فضانوردانی که مشغول آزمایش ماه نورد ناسا بودند، بعد از دو هفته بازگشتند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ناسا جانسون، فضانوردان، دانشمندان و مهندسان بعد از سپری کردن دو هفته در منطقه معروف به "Point Lava Flow" در صحرای آریزونا، درحال بازگشت هستند. آنها در این سفر دو هفته ای، سخت افزارها و عملیات مورد نظر برای مأموریت های ماه را آزمایش کرده اند.
عنصر کلیدی کار این گروه پژوهشی معروف به "گروه تحقیقات و مطالعات فناوری صحرا" یا "موش های صحرا"(Desert RATS)، آزمایش ماه نوردی است که برای کمک کردن به اکتشافات فضانوردان روی ماه و مریخ برنامه ریزی می شود.
درس هایی که از این تجربیات آموخته می شوند، کمک خواهند کرد تا در مأموریت های "آرتمیس"(Artemis)، گامی دیگر به سطح ماه نزدیک شویم.
ناسا می خواهد مأموریت "آرتمیس۱" (Artemis I) را در کمتر از یک ماه آینده به فضا پرتاب کند. این مأموریت، بخشی از برنامه بازگرداندن آمریکایی ها به ماه و اکتشاف بیشتر در فضا است. این مأموریت، اولین بازگشت انسان به ماه را در پنج دهه بعد از مأموریت "آپولو"(Apollo) رقم خواهد زد.
گروه موش های صحرا و شرکای ناسا مانند "سازمان زمین شناسی آمریکا"(USGS)، کمی بیشتر از دو هفته است که عملیات این ماه نورد را در صحرای آریزونا تمرین کرده اند. این مأموریت آموزشی در درجه نخست، بر انجام دادن عملیات ماه نورد تحت فشار و بهبود فناوری کنونی آن متمرکز است. کارشناسان ناسا می گویند که این مهارت ها، عناصر کلیدی مأموریت های آتی آرتمیس هستند.


ماه نوردی که هم اکنون مراحل آزمایش را پشت سر می گذارد، بیشتر از یک دهه پیش ساخته شده است و دانشمندان حالا درحال کار کردن برای بهبود فناوری کنونی هستند.
"باربارا جانویکو"(Barbara Janoiko)، مدیر مأموریت موش صحرا اظهار داشت: ما کار خویش را با آزمایش روی زمین آغاز می نماییم. سپس، آزمایش روی ماه را انجام می دهیم و در نهایت از ماه بعنوان پله ای برای رسیدن به مریخ استفاده می نماییم.
اعضای گروه موش های صحرا با زندگی و کار کردن در ماه نورد، درحال شبیه سازی مأموریت های ماه در صحرا هستند. طی روند این تمرین ها، ناسا به جمع آوری داده هایی در مورد طراحی ماه نورد، پیکربندی کابین، حالت های رانندگی، محدودیت های جدول زمانی و عملیات از دست رفته برای پشتیبانی از مفاهیم طراحی بالقوه برای ماه نوردهای آینده می پردازند.
جانویکو افزود: ما با روش خود، در تعیین چگونگی کاوش در سطح ماه و مریخ بعنوان بخشی از مأموریت آرتمیس مشارکت می نماییم.
ماه نورد، چندین کارکرد دارد که به فضانوردان امکان می دهند تا در زمینهای ناهموار رانندگی کنند و به کاوش در قسمت هایی از ماه بپردازند که پیش تر بررسی نشده اند.
ناسا انتظار دارد از چنین ماه نوردهایی در مأموریت "آرتمیس۳"(Artemis III) استفاده نماید که انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ صورت گیرد. هدف این مأموریت، قرار دادن اولین زن و اولین شخص رنگین پوست در ماه است.
در این ویدئو، بخشی از مراحل آزمایش ماه نورد ناسا را میبینیم.



منبع:

1401/08/09
09:33:08
0.0 / 5
327
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , دانشمند , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی