انجام عملیات نجات با یک بالگرد بدون سرنشین

انجام عملیات نجات با یک بالگرد بدون سرنشین نیو وبلاگ: بالگرد شاهین سیاه(Black Hawk) در یک عملیات ˮنجاتˮ نمایشی بصورت خودران و بدون سرنشین به پرواز درآمد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، پس از این که بالگرد بلک هاوک سیکورسکی(Sikorsky Black Hawk) یک ماموریت نمایشی حمل محموله و همین طور یک عملیات نمایشی "نجات اضطراری" پزشکی را بطور کامل بدون سرنشین و هدایت انسانی انجام داد، مرز بین هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین بیش از پیش محو شد.
آخرین سری از آزمایش های خودران این بالگرد در ایام ۱۲، ۱۴ و ۱۸ اکتبر در میدان آزمایشی یومای(Yuma) ارتش ایالات متحده آمریکا در آریزونا بعنوان قسمتی از آزمایش پروژه همگرایی ۲۰۲۲ ارتش(PC۲۲) انجام شد که در آن خدمه ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا ۳۰۰ فناوری همچون سلاح های دوربرد، سیستم های هوایی بدون سرنشین، وسایل نقلیه جنگی خودران و نسل بعدی حسگرها را مورد ارزیابی قرار دادند.
هدف کلی این رزمایش ارزیابی فناوری های نظامی احتمالی آینده بود و همین طور بر اصرار ارتش در خصوص این که هر بالگرد جنگی در آینده باید مانند بلک هاوک خودران باشد، تاکید داشت. با عنایت به این که هواپیماهای خودران در عین حفظ قابلیت های یک بالگرد دارای سرنشین، مزایای زیادی ارائه می دهند، حیرت انگیز نیست که علاقه به آنها بیشتر شود. از این دست بالگردها نه فقط می توان در ماموریت هایی بهره برد که برای خدمه انسانی بسیار خطرناک می باشد، بلکه با استفاده از آنها می توان خلبان ها را از انجام ماموریت های معمول انتقال محموله معاف کرد.


در ماموریت نمایشی اخیر از یک بالگرد «بلک هاوک استاندارد UH-۶۰A» استفاده شد که به «سیستم خودران داخل کابین خدمه هوایی»(ALIAS) دارپا مجهز شده بود و فناوری خودکار ماتریکس سیکورسکی را در خود جای داده بود. این موارد، بلک هاوک را به یک بالگرد کاملاً خودران تبدیل کردند که می تواند فرآیندهای کلیدی قبل از پرواز، همچون قدرت، کنترل ثانویه، کنترل باد و همین طور توانایی کنترل عناصر تطبیقی پرواز مانند برخاستن و فرود آمدن را بر عهده بگیرد. علاوه بر این، این بالگرد می تواند بدون نظارت انسانی به شرایط اضطراری پاسخ مناسب بدهد.
در طول این نمایش، بلک هاوک با محموله ای متشکل از ۴۰۰ واحد خون واقعی و شبیه سازی شده انسان به وزن ۵۰۰ پوند(۲۲۸ کیلوگرم) به پرواز درآمد. دو خلبان، بلک هاوک را به نقطه شروع بردند، فرود آمدند، سیستم ماتریکس را روشن کردند و خارج شدند. سیستم ماتریکس کنترل کامل بالگرد را در دست گرفت و ۸۳ مایل(۱۳۶ کیلومتر) با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت پرواز کرد.
بعد از آن یک بند ۴۰ فوتی(۱۲ متری) که یک محموله خارجی ۲۶۰۰ پوند(۱۱۷۹ کیلوگرمی) را حمل می کرد به بلک هاوک متصل شد و این بالگرد از زمین برخاست.


حدود ۳۰ دقیقه بعد از پرواز، یک اپراتور زمینی با استفاده از یک رادیو و تبلت ایمن به بالگرد دستور داد تا به مکان جدیدی تغییر مسیر دهد. بمحض رسیدن به آنجا، به آن دستور داده شد که بار خودرا رها کند، فرود بیاید و منتظر بماند تا مانکنی به شکل یک مصدوم درون آن قرار بگیرد.
بلک هاوک بعد از آنکه باردیگر به پرواز درآمد به یک ایستگاه پزشکی رفت در حالیکه یک دستگاه نظارت بر سلامت "BATDOK" که با سیستم ارتباطی بالگرد ادغام شده بود، وضعیت مصدوم شبیه سازی شده را زیر نظر داشت و داده های حیاتی را در لحظه به تیم پزشکی مخابره می کرد.
ایگور چرپینسکی(Igor Cherepinsky)، مدیر نوآوری های سیکورسکی، می گوید: ما معتقدیم فناوری ماتریکس حالا برای انتقال به ارتش آماده است، برای اینکه آنها به دنبال نوسازی ناوگان بالگردهای پایدار و خرید هواپیماهای عمودپرواز آینده(Future Vertical Lift) هستند. بالگردهای بدون سرنشین یا با سرنشینان کاسته شده می توانند با خیال راحت ماموریت های حیاتی و نجات بخش را در طول روز یا شب در مکانهای پیچیده و در وضعیت جنگی انجام دهند.
فیلم زیر خلاصه ای از ماموریت های بلک هاوک را نشان داده است.



منبع:

1401/08/16
10:09:47
0.0 / 5
308
تگهای خبر: پروژه , پزشكی , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی