آثار این نمایشگاه را هوش مصنوعی خلق کرده است

آثار این نمایشگاه را هوش مصنوعی خلق کرده است به گزارش نیو وبلاگ، آثاری که با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده اند، در یک نمایشگاه در سان فرانسیسکو به معرض دید عموم گذاشته شده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بیم آن می رود که هوش مصنوعی روزی بشریت را تسخیر کند، اما هم اکنون مردم از آن برای خلق آثار هنری خیره کننده ای استفاده می نمایند که حالا در اولین نمایشگاه با الهام از مدل یادگیری ماشینی "دال-ای" (Dalle-E) به نمایش درآمده اند. دال-ای، یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی است که تصاویر دیجیتال را از راه ورودی های متنی تولید می کند.
این آثار هنری که به صورت فیزیکی در سان فرانسیسکو به نمایش درآمده اند، توسط هنرمند با وارد کردن عبارات خاص یا انتخاب سفارش هایی از هوش مصنوعی بوجود آمده اند. همه آثار برای فروش هستند.
یکی از مجسمه ها با خواندن امواج مغزی و سیگنال های بدن سازندگان برای انتخاب تصویر اولیه تولیدشده توسط هوش مصنوعی ساخته شد.
این نمایشگاه با بحث و جدل روبه رو شده است، چونکه هنرمندان سنتی تصاویر دیجیتال را بعنوان هنر واقعی نمی پذیرند و خاطرنشان کرده اند که این نمایشگاه، خصوصیت خلاقیت انسان را ندارد.
مهندسان هم خاطرنشان کردند که کارهای بیشتری باید برای ایجاد آثار تولیدشده توسط هوش مصنوعی صورت بگیرد؛ مانند اصلاح گزینه ها و خصوصیت های خاص برای ایجاد یک تصویر کامل.
این نمایشگاه معروف به "تخیل مصنوعی" (Artificial Imagination) تا ۲۹ دسامبر در معرض دید علاقه مندان قرار دارد و شامل هشت اثر متعدد است که توسط هنرمندان حوزه رسانه، رباتیک و فناوری خلق شده اند.
برنامه تبدیل متن به تصویر "دال-ای۲" (DALL-E 2) توسط لابراتوار هوش مصنوعی شرکت "اوپن ای آی" (OpenAI) در ماه مه منتشر گردید و می تواند چندین تصویر واقعی و آثار هنری را از یک پیام متنی ایجاد نماید. همچنین، این برنامه می تواند اشیا را به تصاویر موجود اضافه کند یا حتی دیدگاه های متفاوتی را در مورد تصویر موجود عرضه نماید.
نمایشگاه تخیل مصنوعی شامل طیف گسترده ای از آثار مانند عکس ها، ویدیوها و مجسمه هایی است که همگی با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده اند.
"الی پریتس" (Ellie Pritts)، هنرمندی که دو اثر را به معرض نمایش گذاشته است، اظهار داشت: من فکر می کنم واقعا مهم می باشد که هم اکنون نشان دهیم که این یک رسانه جدید است. هنرمندان جدی هستند. این یک کار قانونی می باشد.
پریتس، یک قطعه ویدیویی به نام "Liminal Reprise" دارد که موضوعات آگاهی و روشنگری را بررسی می کند. او کار خویش را با استفاده از اعلان های متنی متناسب با مضامین شروع کرد. سپس، تصاویر خاصی را به دستگاهی برای ایجاد ویدئو با هوش مصنوعی انتقال داد و ویدئو را مطابق مشخصات خود متحرک کرد. قیمت این اثر ۵۰۰۰ دلار است.


اثر هنری دیگر پریتس معروف به "بازگشت تلخ" (Bitter Recursion)، با قیمت ۲۵۰۰ دلار به فروش می رسد و یک تصویر ثابت است.


"دن جنتیل" (Dan Gentile)، ویرایشگر وبسایت "SF Gate" به نظر نمی رسد که با تصاویر دیجیتالی که بعنوان آثار هنری شناخته می شوند، موافق نباشد.
جنتیل در مورد این ایده نوشت: با عنایت به رفتار اخلاقی مشکوک خیلی از شرکتهای فناور، این روزها خوش بین بودن نسبت به فناوری کار سختی است. این نوع نمایش هنری، کار را آسان تر نمی نماید. در هر حال، هوش مصنوعی دارای امکانات بی حد و حصری است که در این مورد، قدرت دموکراتیک کردن خلق هنر، شکستن محدودیت های هنر و اساسا تبدیل شدن به یک مترجم تخیلی را دارد.
"الکساندر ربن" (Alexander Reben)، هنرمندی که دو مجسمه و یک نقاشی دیجیتال در نمایشگاه دارد، زبان سریعی را که برای خلق این آثار به کار برده است، فاش نکرد. او به جنتیل اظهار داشت که از یک "سس مخفی" برای ایجاد آنها بهره برده است.




ربن، یک هنرمند و متخصص رباتیک آموزش دیده در دانشگاه "ام آی تی" (MIT) است. با عنایت به توضیح ضمیمه شده به مجسمه، ربن آثار خویش را با استفاده از سیستمی ایجاد کرد که امواج مغزی و سیگنال های بدن او را می خواند تا یک تصویر اولیه تولیدشده توسط هوش مصنوعی را انتخاب نماید. سپس، این تصویر با خیلی از تصاویر هوش مصنوعی دیگر که شامل صدها تا هزاران گزینه است، نقاشی شد تا اثر هنری نهایی را با وضوح بالا تشکیل دهد.
"آگوست کمپ" (August Kamp)، هنرمندی که دو اثر در این نمایش دارد، مایل است پیشنهادات خویش را به اشتراک بگذارد. یکی از آثار او شبیه به فضانوردی است که در سیاره دیگری است. چشمان مرد نشان دهنده غم یا وحشت است، چونکه اولین گامهای خویش را در دنیای جدید برمی دارد.


کمپ اظهار داشت: مفهوم سازی ایده های خود، یکی از مهم ترین فرآیندها در دنیای مدرن است. هر کسی ایده هایی دارد؛ اما همه به اندازه کافی به آموزش یا تشویق برای عرضه آنها دسترسی ندارند. من با توانایی تکرار خلاقانه یک احساس یا ایده، احساس قدرت می کنم و عمیقا معتقدم که همه مردم سزاوار این احساس قدرت هستند.
"سهیل دوشی" (Suhail Doshi)، بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره شرکت "میکسپنل" (Mixpanel) است که یک پلت فرم تحلیل و بررسی موبایل و وب مستقر در سان فرانسیسکو است. دوشی، یک اثر جالب را در نمایشگاه دارد. این اثر، یک انسان قرمزرنگ با صورت پوشیده از یک گل بزرگ است.


آثار هنری تولیدشده توسط هوش مصنوعی، موجی را در دنیای هنر شروع کرده اند، چونکه در ماه سپتامبر به یک اثر بعد از برنده شدن در قسمت دیجیتال مسابقه هنرهای زیبای نمایشگاه ایالت کلرادو، یک روبان آبی و یک جایزه ۳۰۰ دلاری اهدا شد. با این حال، هنرمندان از این خبر خشمگین بودند. یکی از آنها اظهار داشت که جهان درحال تماشا کردن مرگ هنر است.
این اثر هنری هوش مصنوعی که "Théâtre D'opéra Spatial" نام داشت، توسط "جیسون آلن" (Jason Allen)، رئیس شرکت بازی سازی "Incarnate Games" مستقر در پوئبلو عرضه شد. آلن اظهار داشت که از الگوریتم "Midjourney" برای ساختن صحنه های خیره کننده ای بهره برده است که به نظر می آید قرون وسطی را با دنیایی آینده نگر ترکیب می کنند. Midjourney یک برنامه هوش مصنوعی است که تصاویر را از توضیحات متنی بوجود می آورد.


آلن، برنده شدن خویش را در پلت فرم اجتماعی پیام رسان فوری معروف به "دیسکورد" (Discord) اعلام نمود و سپس، این خبر در توییتر پخش گردید. کاربران توییتر، نفرت خویش را از اینکه آثار هنری تولیدشده توسط هوش مصنوعی به جای آثار ساخته شده توسط انسان انتخاب شده اند، مطرح نمودند.
به نظر می آید که آلن از این انتقادها ناراحت نمی گردد. وی در دیسکورد تصریح کرد که کاربران توییتر چگونه مخالف هنر تولیدشده توسط هوش مصنوعی هستند اما همچنین، اولین کسانی هستند که با بی اعتبار کردن عنصر انسانی، انسان را زیر اتوبوس می اندازند.



1401/08/21
09:28:50
0.0 / 5
306
تگهای خبر: امواج , بازی , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی