چین ساخت نخستین مزرعه بادی دریایی گسترده خودرا شروع کرد

چین ساخت نخستین مزرعه بادی دریایی گسترده خودرا شروع کرد نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: چین ساخت مزرعه بادی 16 مگاواتی تک ظرفیتی خودرا آغاز نموده است که انتظار می رود انتشار کربن دی اکسید این کشور را 1.36 میلیون تن کم کند و ادعا می شود که سالانه بیش از 1.6 میلیارد کیلووات برق تولید می کند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، چین می گوید ساخت نخستین مزرعه بادی شناور گسترده خودرا با بهره گیری از توربین های ۱۶ مگاواتی آغاز نموده است.
شبکه تلویزیونی CGTN چین که یک رسانه دولتی است، اعلام نمود که این نشان دهنده تغییر قابل توجهی نسبت به رویکرد بکارگیری توربین های کوچکتر و کمتر موثری است که مزارع بادی دریایی چین اغلب از آنها استفاده می نمایند.
گونگ کوانگمین، معاون مدیر کل شرکت Zhangpu Haixia می گوید: هم اکنون، توربین های بادی با ظرفیت کمتر از ۱۰ مگاوات به طور معمول در مزارع بادی دریایی چین استفاده می شوند. هرچه ظرفیت یک توربین بزرگ تر باشد، راندمان تولید برق بالاتر و هزینه توسعه و بهره برداری کمتر خواهد بود.
مزرعه بادی جدید
این مزرعه بادی جدید که مجموعا ظرفیت نصب شده ۴۰۰ مگاواتی خواهد داشت و در فاصله ۳۲.۸ کیلومتری ساحل شهرستان ژانگپو در استان فوجیان قرار دارد، مقرر است برق رسانی به شبکه را در اواخر ماه آگوست شروع کند.
شرکت برق دولتی CTG و شرکت علم و فناوری Goldwind درحال همکاری برای ایجاد این مزرعه بادی هستند.
گزارش ها حاکی از آنست که چین به هدف خود برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در بخش انرژی های تجدیدپذیر نزدیک می شود.
پیش بینی می شود که این مزرعه بادی جدید سالانه بیش از ۱.۶ میلیارد کیلووات برق تولید نماید و ۵۰۰ هزار تن در مصرف زغال سنگ صرفه جویی کند و انتشار کربن دی اکسید را تا ۱.۳۶ میلیون تن کم کند.
شرکت CTG همین طور می خواهد توسعه پنل های فتوولتائیک و تولید هیدروژن دریایی را با مزارع بادی ترکیب کند.
افزایش قدرت تولید برق چین از باد
در نوامبر ۲۰۲۲، توربین بادی ۱۶ مگاواتی دریایی که شرکت های CTG و Goldwind طراحی کردند، از خط مونتاژ خارج شد.
این بدنبال پیشرفت های قابل توجه در بخش انرژی بادی فراساحلی این کشور حاصل شد، جایی که در ژانویه ۲۰۲۳ دو شرکت Haizhuang Wind Power و Ming Yang از توربین های ۱۸ مگاواتی خود رونمایی کردند.
در عین حال، آرزوهای چین برای تثبیت خود به عنوان یک رهبر در بازار انرژی های تجدیدپذیر جهان، با ساخت نخستین مزرعه بادی دریایی قابل توجه خود با توربین های ۱۶ مگاواتی بطور قابل توجهی درحال دستیابی است.
پیش بینی می شود که تقاضا برای ذخیره سازی پیشرفته انرژی در چین در سال ۲۰۲۳ با نزدیک به ۵۰ درصد افزایش به ۳۰ گیگاوات ساعت برسد و تقاضای کلی را به ۱۰۰ گیگاوات ساعت برساند.
شرکت Sungrow Power Supply، بزرگترین تامین کننده انرژی ذخیره در چین، اواخر ماه گذشته پیش بینی نمود که سود خالص آن احتمالاً نسبت به سال قبل دو برابر شده و به ۳.۲ تا ۳.۸ میلیارد یوان(۵۶۰ میلیون دلار آمریکا) رسیده است.
بنا بر گزارش ها، ۴۴۶ پروژه انرژی بادی با ظرفیت ۸۷ گیگاوات در سال ۲۰۲۲ در چین به انتها رسیده است که این عدد در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰ گیگاوات بود.
برمبنای رتبه بندی فیچ(Fitch)، ظرفیت نصب شده برق بادی و خورشیدی چین در سال قبل نسبت به سال پیش از آن ۲۲ درصد بالا رفته است.




منبع:

1401/11/18
10:56:50
0.0 / 5
342
تگهای خبر: پروژه , جهان , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی