تصاویر جدید جیمز وب از خوشه پاندورا

تصاویر جدید جیمز وب از خوشه پاندورا نیو وبلاگ: تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از خوشه پاندورا، تصویری واضح تر و با کیفیت تر را نشان میدهد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تی ای، خوشه پاندورا که با نام آبل ۲۷۴۴ (Abell ۲۷۴۴) نیز شناخته می شود، یک کهکشان غول پیکر است که در فاصله تقریباً ۴ میلیارد سال نوری از زمین در صورت فلکی سنگتراش قرار دارد. قبل از این، تلسکوپ فضایی هابل ناسا نیز هسته مرکزی پاندورا را بررسی نموده بود.

در حال حاضر، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، جزئیاتی از منطقه ای در فضا که به عنوان خوشه پاندورا شناخته می شود را ارائه می دهد که قبلا هیچ گاه دیده نشده اند. از دید تلسکوپ جیمز وب، سه خوشه عظیم کهکشانی درحال ادغام برای تشکیل یک اَبرخوشه دیده می شوند.

با عمل به عنوان یک ذره بین طبیعی، جرم ترکیبی خوشه های کهکشانی یک عدسی گرانشی قوی به وجود می آورد که تشخیص خیلی از کهکشان های دورتر را در کیهان اولیه ممکن می سازد.

«راشل بزانسون» ستاره شناس دانشگاه پیتسبورگ در پنسیلوانیا اظهار داشت: زمانی که تصاویر خوشه پاندورا برای نخستین بار از تلسکوپ وب دریافت شد، ما کمی تحت تأثیر قرار گرفتیم. جزییات زیادی در خوشه و تعداد زیادی کهکشان در دوردست وجود داشت. خودم را درحال گم شدن در تصویر دیدم. وب فراتر از انتظارات ما عمل کرده بود.

«ایوو لابه» ستاره شناس از دانشگاه فناوری سوینبرن در ملبورن، استرالیا، پژوهشگر ارشد این برنامه که UNCOVER نام دارد نیز اظهار داشت: در مرکز اصلی در سمت راست پایین در تصویر وب که هابل هیچ گاه تصویربرداری نکرده است، صدها مکان دور دیده می شود. تصویر خوشه پاندورا که وب آنرا ثبت کرده است، عمیق تر و بهتر از آنچه قبلا دیده ایم است. نخستین واکنش من به تصویر این بود که خیلی زیبا است. شبیه شبیه سازی تشکیل کهکشان بود. باید به خود یادآوری می کردیم که این داده ها واقعی است و الان در عصر جدیدی از نجوم کار می نماییم.
تصویر: Space.com


منبع:

1401/11/28
13:22:25
0.0 / 5
457
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی