در یك پژوهش مطرح شد

آنتی بیوتیک احتمال التهاب روده را در کودکان بالا می برد

آنتی بیوتیک احتمال التهاب روده را در کودکان بالا می برد نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: بررسی جدید پژوهشگران«دانشگاه نیوکاسل» نشان میدهد که کودکان در خانواده های مرفه بیشتر در معرض خطر مبتلاشدن به بیماری التهاب روده قرار دارند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فوربس، افرادی که در وضعیت اجتماعی و اقتصادی ضعیف تری متولد می شوند، ۶۵ درصد کمتر از افراد مرفه در معرض خطر مبتلاشدن به بیماریهای التهاب روده در دوران کودکی قرار دارند. یک پژوهش جدید نشان میدهد که کودکان با دریافت کردن آنتی بیوتیک قبل از رسیدن به پنج سالگی یا پیروی کردن از رژیم غذایی غربی، بیشتر در معرض خطر مبتلاشدن به بیماری التهاب روده قرار می گیرند.
بیماریهای التهاب روده، شامل بیماریهای کرون و کولیت اولسراتیو هستند و علائمی شامل درد معده، کاهش وزن، اسهال خونی، کم خونی و رشد ضعیف را به همراه دارند.
«نیشا تاکر»(Nisha Thacker)، متخصص تغذیه و گوارش «دانشگاه نیوکاسل»(Newcastle University) و پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: خیلی از عوامل می توانند بر میکروبیوتای روده ما تأثیر بگذارند و ممکنست تأثیر شدیدی را بر کودکان داشته باشند. رژیم غذایی غربی که سرشار از قندها، غذاهای فوق فرآوری شده و سبزیجات کم است، یک نمونه بارز از این عوامل بشمار می رود.
تاکر برای درک عوامل خطر موثر در بیماریهای التهاب روده دوران کودکی و نوجوانی، داده های ۳۶ پژوهش را تحلیل و بررسی کرد که به بررسی تأثیرات التهاب دستگاه گوارش پرداخته بودند. داده های این پژوهش، شامل اطلاعات مربوط به ۶.۴ میلیون کودک بود. تاکر دریافت که مصرف آنتی بیوتیک ها قبل از پنج سالگی، خطر مبتلاشدن به بیماری التهاب روده را در کودک تا سه برابر بالا می برد اما مصرف سبزیجات بیشتر، داشتن حیوانات خانگی یا بیش از دو خواهر و برادر می تواند از کودکان خردسال در مقابل این بیماری محافظت کند. نکته جالبی که تاکر خاطرنشان کرد، این است که اگر کودکان در خانواده ای بزرگ شوند که فقط یک توالت دارد، محافظت در مقابل بیماریهای التهاب روده را تا اندازه ای نشان می دهند.
تاکر توضیح داد که بر طبق یافته های او، بهداشت بیش از حد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد؛ عمدتاً بدین سبب که کاهش تنوع میکروب هایی که کودک در معرض آنها قرار می گیرد، از ایجاد یک میکروبیوم روده انعطاف پذیر که کمتر مستعد التهاب است، جلوگیری می کند. برای داشتن یک سیستم ایمنی کارآمد و قوی، والدین باید فرزندان خودرا به بازی کردن در فضای باز و تعامل داشتن با حیوانات خانگی تشویق کنند تا شانس آنها را برای قرار گرفتن در معرض باکتری های سودمند یا خوب بالا برند.
هم اکنون هیچ درمانی برای بیماریهای التهاب روده وجود ندارد. هنگامی که بیماری تشخیص داده شود، پزشکان فقط می توانند شدت و دفعات درمان آنرا کاهش دهند. بیماری التهاب روده می تواند بطور قابل توجهی بر کیفیت زندگی و همچنین، زندگی اجتماعی کودک و نوجوان تأثیر بگذارد. تحقیقات تخمین می زنند که حدود ۲۵ درصد موارد بیماری التهاب روده، قبل از ۲۰ سالگی ظاهر می شوند. در آمریکا و کانادا، بروز بیماری التهاب روده در کودکان حدود ۱۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار کودک تخمین زده شده اما شیوع آن بمراتب بیشتر است. در آمریکا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کودک و نوجوان، مبتلا به بیماریهای التهاب روده تشخیص داده شده اند.
تا به امروز، علل دقیق بیماریهای التهاب روده در کودکان و بزرگسالان ناشناخته مانده اند اما پژوهشگران سراسر جهان درحال بررسی این مساله هستند که چگونه میکروبیوم روده انسان می تواند در بروز بیماریهای التهاب روده نقش داشته باشد.
این پژوهش، در نشست «هفته بیماریهای گوارشی ۲۰۲۳» (Digestive Disease Week 2023) ارائه شد.



1402/03/02
13:11:04
0.0 / 5
321
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , بازی , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی