اینترنت 5G با انتشار صفر کربن برای نخستین بار در عربستان سعودی

اینترنت 5G با انتشار صفر کربن برای نخستین بار در عربستان سعودی نیو وبلاگ: شرکت توسعه دهنده ی «Red Sea Global» در عربستان سعودی و اپراتور تلفن همراه «Zain KSA» از یک شبکه ی 5G با انتشار صفر کربن رونمایی کرده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شاید شما درحال خواندن این مقاله در تلفن همراه خود با بهره گیری از شبکه ی اینترنت ۴G یا ۵G باشید. اما آیا تابحال به نتایج این شبکه ها بر محیط زیست فکر کرده اید؟
جهت راه اندازی خدمات پهنای باند برای شبکه های ۴ و ۵ جی، برق زیادی مورد نیاز است که استفاده از آن، انتشار کربن و گازهای گلخانه ای در جو را به همراه دارد. هر چه ظرفیت شبکه بیشتر باشد، انتشار گازهای گلخانه ای بیشتر است.
متاسفانه، این تنها کربن نیست که در محیط زیست ما منتشر می شود. آلاینده های دیگری مانند دی اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و غیره نیز وجود دارند.
استفاده از این شبکه های اینترنت از نظر زیست محیطی پایدار نیست و با توجه به این که ما در میانه ی یک تغییر جهانی به سمت منابع تجدیدپذیر انرژی هستیم، شرکت های پهنای باند در راستای کاهش ردپای کربن دی اکسید تلاش می کنند.
حالا یک تغییر امیدوارکننده به سمت این هدف رخ داده است و شرکت توسعه دهنده ی املاک و مستغلات مستقر در عربستان سعودی به نام «Red Sea Global» با اپراتور تلفن همراه «Zain KSA» جهت راه اندازی نخستین شبکه ی ۵G بدون انتشار کربن همکاری کرده است.
شبکه ی ۵G بدون انتشار کربن
این شرکت در اطلاعیه ای مطبوعاتی اعلام نمود که شبکه ی ۵G بدون انتشار کربن در اقامتگاه «Six Senses Southern Dunes» راه اندازی خواهد شد. این شبکه، نوید سرعت بالای اتصال با انرژی ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر از بیش از ۷۶۰ هزار صفحه ی خورشیدی را می دهد که کل منطقه ی ۲۸ هزار کیلومتری را اقامتگاه را پوشش می دهد.
این یکی از طرح هایی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی راه اندازی کرده است.
جان پاگانو(John Pagano)، مدیر عامل گروه «Red Sea Global» می گوید: ما آرزو داریم که پیشگامان جهانی توسعه گردشگری پایدار با بهره گیری از انرژی های ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر باشیم.
او اضافه کرد: این اهداف بلندپروازانه نیازمند شرکای بلندپرواز است و همکاری ما با Zain KSA فراتر از ارتباطات ازراه دور است و به پایداری و صیانت از محیط زیست توسعه می یابد.
برج های شبکه ی اینترنت با بهره گیری از فناوری چاپ سه بُعدی طراحی شده اند. نمای بیرونی برج ها صخره ای به نظر می رسند و بدون وجود آنتنی که در ظاهر قابل توجه باشد، بطور یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب می شوند.
این پروژه به سه هدف اصلی دست خواهد یافت: حفظ محیط زیست، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش اعوجاج بصری.




منبع:

1402/05/29
12:17:30
0.0 / 5
286
تگهای خبر: اینترنت , پروژه , جهان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی