با حضور وزیر میراث فرهنگی انجام شد؛

افتتاح 188 پروژه در کشور به مناسبت هفته گردشگری

افتتاح 188 پروژه در کشور به مناسبت هفته گردشگری نیو وبلاگ: 188 پروژه همزمان با روز جهانی گردشگری و با حجم سرمایه گذاری بیش از 9 هزار میلیارد تومان راه اندازی شد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، مراسم افتتاح پروژه های گردشگری همزمان با روز جهانی جهانگردی عصر امروز در یکی از هتل های تهران با حضور وزیر میراث فرهنگی و تعدادی از کارکنان معاونت های گردشگری و اداره کل استان تهران اجرا شد.
در این برنامه اعلام شد؛ ۱۸۸ پروژه از انواع مصادیق گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان راه اندازی شد. با شروع به کار این پروژه ها در مجموع حدود ۳۹۶ هزار متر مربع به فضاهای گردشگری کشور اضافه و برای تعداد دو هزار و ۷۹۴ نفر بصورت مستقیم شغل بوجود آمد.
این پروژه ها شامل ۲۸ باب هتل و هتل آپارتمان، ۶۹ باب اقامتگاه بوم گردی و سنتی و ۵۷ مورد سایر عناوین تأسیسات گردشگریست. هم اکنون تعداد ۲۵۸۲ پروژه در انواع مصادیق تأسیسات گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری ۳۶۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور در دست راه اندازی است که ظرفیت اقامتی این پروژه ها شامل تعداد بیش از ۱۰۹ هزار اتاق است که با شروع به کار این پروژه ها برای بیش از ۱۰۳ هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
تعداد موافقت اصولی های صادره در دولت سیزدهم ۵۹۱۶ مورد بوده است. تعداد مجوزهای ایجاد صادره در دولت سیزدهم نیز ۱۰۴۳ مورد بوده است.
همچنین بیشترین جذب اعتبارات زیرساختی استانی سال ۱۴۰۱ به ترتیب اولویت شامل استانهای اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، هرمزگان، خوزستان، کرمان، فارس، گلستان، آذربایجان غربی و لرستان است.
همچنین اعلام گردید از شروع دولت سیزدهم با احتساب پروژه های هفته دولت امسال حدود ۱۰۷۷ پروژه در عرصه گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به افتتاح رسیده است که افتتاح این پروژه ها توانسته بیش از ۲۸ هزار تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه و برای حدود ۳۲ هزار نفر بصورت مستقیم شغل بوجود آورد.
در این مراسم عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی بصورت مجازی تعدادی از پروژه ها را افتتاح نمود همچون افتتاح نمادین ورود خودرو های خارجی با کارنه دو پاساژ به داخل مرزهای کشور و پروژه های گردشگری استانهای استان های خراسان رضوی، تهران، ایلام، هرمزگان، فارس، اردبیل، البرز و جزیره کیش.
همچنین در این مراسم محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اظهار داشت: پیگیری اجرای موافقت نامه لغو روادید ایران و روسیه در دستور کار کانون قرار گرفت و ما شاهد ورود گردشگران روس به ایران بدون روادید بودیم. همین طور تا حالا وسایل نقلیه توریستهای خارجی از کشورهای پاکستان، ترکیه، امارات، کویت به ایران با تضمین های سنگین گمرکی انجام می شد اما حالا نخستین خودرو از مرز شلمچه با کارنه دو پاساژ به ایران آمد و ما از امروز شاهد شروع تردد خودرو های عراقی از مرز شلمچه خواهیم بود. مردم ایران نیز می توانند بصورت متقابل به بسیاری از کشورها با خودروی شخصی بروند.
در ادامه این مراسم، ورود نمادین نخستین خودروی عراقی از مرز شلمچه با دستور وزیر میراث فرهنگی انجام شد.
عزت الله ضرغامی نیز این تردد را آسان، روان و ارزان دانست.
همچنین جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نیز طی مراسم در سخنانی اظهار داشت: ما به زودی یک بوتیک هتل در تهران افتتاح خواهیم کرد، سال های آتی هتل های چهار و پنج ستاره را افتتاح می نماییم.



منبع:

1402/07/06
09:39:07
0.0 / 5
269
تگهای خبر: پروژه , جهان , سرمایه گذاری , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی