معاون فناوری وزیر ارتباطات:

۱۰ هزار نفر در آموزش های اقتصاد دیجیتال را فرا می گیرند

۱۰ هزار نفر در آموزش های اقتصاد دیجیتال را فرا می گیرند به گزارش نیو وبلاگ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اظهار داشت: مقرر شده تا تعداد ده هزار نفر در سیستان وبلوچستان آموزش های مقدماتی و تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال را فرابگیرند و وارد بازار کار شوند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهر، میثم عابدی قبل از ظهر امروز یک شنبه در حاشیه افتتاح کانون شتاب دهنده های برنامه نویسی که با حضور استاندار و سایر مسئولان و مشارکت هزار و ۲۰۰ علاقمند در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برگزار گردید، اضافه کرد: این استان به لحاظ جمعیت جوان و دانش آموز جزو استانهای خوب، تجارت محور با دسترسی های فوق العاده تجارت بین المللی است.
وی افزود: مهارت های حوزه اقتصاد دیجیتال یک استعداد بالقوه در سیستان و بلوچستان شمرده می شود که باید با برنامه ریزی درست بالفعل شده و وارد عرصه درآمدزایی و پول سازی شده و چهره این استان را دگرگون کند اما برای تحقق این مهم باید شیوه های بومی سازی شده دقیق طراحی شده و زیرساخت لازم را نیز ایجاد نماییم.
وی اشاره کرد: با توجه به این که یکی از اصولی ترین قدمهای این پروژه مهم، آموزش است، مقرر شده که در مرحله اول حدود ده هزار نفر علاقمند این بخش آموزش های لازم را فرا بگیرند و در صورت نیازسنجی و استقبال مردم، امکان افزایش ظرفیت نیز پیش بینی شده است.
عابدی اشاره کرد: کسانی که این دوره ها را با موفقیت طی کنند نیز زیر چتر حمایتی ما و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان قرار خواهند گرفت و برای کسب درآمد و ورود به بازارهای اقتصادی کشور به شرکت های ملی بزرگ بمنظور جذب معرفی می گردند.
وی افزود: همین طور مقرر شده تا شرکت های برتر پارک علم و فناوری بمنظور تبادل اطلاعات و کسب تجربه با شرکت های ملی و تراز اول کشور مرتبط شده و کارهای مشارکتی نیز انجام دهند و این شرکتها نیز در سیستان و بلوچستان شعبه های ثابت و نمایندگی ایجاد کنند و آموزش های تخصصی را به علاقه مندان این استان عرضه کنند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اشاره کرد: سیستان و بلوچستان باید به هر چه سریع تر به اقتصاد دیجیتال کشور متصل شود که این امر با حمایت مسولان و همکاری مردم امری قابل اجرا بوده و لازم است که موانع سد راه جوانان نخبه و علاقمند استان برداشته شده و در راه رسیدن به قله و هدف خود درگیر بروکراسی معمول اداری نشوند و امورات آنها تسهیل شود.
آینده روشن سیستان و بلوچستان با اقتصاد دیجیتال
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید با سرعت بیشتری در این استان جلو برود فعال سازی اقتصاد دیجیتال است چون این استان هم به لحاظ نیروی انسانی پویا و خلاق و همه ظرفیت بالای همسایگی با کشورهای همسایه و موقعیت های خاص و راهبردی که دارد می تواند در حوزه های ملی و بین المللی خوش بدرخشد و به جایگاه واقعی خود برسد. محمد کرمی اضافه کرد: برای تسریع در این روند باید دانشگاه ها، دستگاه های اجرائی، جوانان و نوجوانان خلاق و پویا و شرکت های پارک علم و فناوری و بنگاه های اقتصادی خصوصی و سرمایه گذاران در کنار یکدیگر و با مشارکت هم کارها را جلو ببرند و خلاءهای موجود را با هم فکری یکدیگر پر کنند.
وی با اشاره به این که دولت نیز با تمام توان برای تحقق و پیشبرد اقتصاد دیجیتال در استان همکاری دارد اشاره کرد: رویدادی که با حضور هزار و ۲۰۰ نفر از علاقه مندان به اقتصاد دیجیتال و برنامه نویسی در سیستان و بلوچستان شروع شده نیز بسیار اهمیت دارد و می تواند موجبات تحول خوب و چشم اندازی روشن برای استان را فراهم آورد.


منبع:

1402/07/16
17:45:57
0.0 / 5
300
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , پروژه , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی