نفس تهران به تنگ آمد؛

آموزش مجازی نسخه تکراری که درد را درمان نمی کند

آموزش مجازی نسخه تکراری که درد را درمان نمی کند نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: هوای آلوده کلاس حضوری مدارس ابتدایی پایتخت را تعطیل کرد و باز هم آموزش مجازی، به عنوان نسخه تکراری که درد را درمان نمی کند، برای مقابله با آلودگی هوا برگزیده شد.


خبرگزاری مهر، گروه جامعه: طی روزهای اخیر بر مبنای آمار شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص ذرات معلق در هوای تهران و بعضی از کلانشهرهای دیگر افزایش پیدا کرده است و این مورد سبب اخطار کارشناسان در حوزه سلامت شده است و از شهروندان خواسته شده که از تردد غیر ضروری در فضای باز پرهیز کنند. شاخص کیفیت هوا در تهران هم اکنون بر روی عدد ۱۴۴ قرار گرفته و وضعیت کیفیت هوا در آستانه قرمز شدن است. تهران از آغاز سال ۸ روز هوای پاک، ۱۷۰ روز هوای قابل قبول، ۵۵ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس جامعه و ۵ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. این در شرایطی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۲ روز هوای پاک، ۱۳۵ روز هوای قابل قبول، ۸۹ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس جامعه و ۸ روز هوای ناسالم برای همه افراد ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک داشته است.
در زمان آلودگی هوا به هیچ عنوان کلاس های درس نباید تعطیل شود رضا مراد صحرایی در هفته جاری همزمان با تشدید شدن وضعیت آلودگی هوا در حاشیه جلسه پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در رابطه با احتمال تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا اظهار داشت: ما از سال قبل اعلام کردیم مدارس تعطیل نمی گردد. کلاس های درس به علت آلودگی هوا تعطیل نمی گردد. وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که در زمان آلودگی هوا به هیچ عنوان کلاس های درس نباید تعطیل شود، اظهار داشت: گرچه مبحث صنعت و تولید بسیار مهم می باشد، اما تعطیل یا غیر فعال کردن مدارس باید آخرین اولویت باشد. هوای آلوده کلاس حضوری مدارس ابتدایی پایتخت را تعطیل کرد باوجود این که صحرایی گفته بود تعطیلی کلاس ها باید اولویت آخر باشد اما امروز اعلام گردید با عنایت به تشدید آلودگی هوای پایتخت و بر مبنای مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس های آموزشی پیش دبستانی و مقطع ابتدایی آموزش و پرورش در همه مناطق شهر تهران در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.
همینطور بر طبق این مصوبه فعالیتهای ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع ممنوع می باشد. تعطیلی مدارس شهر های آلوده چالشی است که سال جاری هم مانند سالیان گذشته درحال تکرار است. باردیگر نفس مردم تهران به علت تشدید آلودگی هوا به شماره افتاده و هرچند که معضل آلودگی هوا سال ها است گریبانگیر تهران و خیلی از شهرها در کشور است اما هنوز راهکار مؤثری به غیر از تعطیلی مدارس اندیشیده نشده و باز هم راهکار موقتی به جای راهکار اساسی انتخاب گردید.


منبع:

1402/08/23
13:53:03
0.0 / 5
221
تگهای خبر: آلودگی هوا , درمان , صنعت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی