رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد

شهر علم شهید سلیمانی، بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور ۱۳ دی افتتاح می گردد

شهر علم شهید سلیمانی، بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور ۱۳ دی افتتاح می گردد به گزارش نیو وبلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از افتتاح «شهر علم شهید سلیمانی» در هفته جاری اطلاع داد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، حسین قناعتی در نشست هم اندیشی و آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه های علوم پزشکی که بامداد امروز، یکشنبه ۱۰ دی ماه برگزار گردید، اظهار داشت: شهر علم شهید سلیمانی، روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در یافت آباد افتتاح خواهد شد. این شهر، بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور است.

وی با اعلان اینکه سازمان بهداشت جهانی بر موضوع سلامت روح تاکید می کند، اظهار داشت: امیدوار هستم این توفیق حاصل شود که عمر را صرف بهبود وضعیت خود نماییم، هدف از این موضوع، ایجاد انسان کامل است. سلامت برای این می خواهیم که انسان دارای روح و جسم سالم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلان اینکه سکان هدایت این مرکز آموزشی را از دو سال قبل در دست گرفته ام، اظهار داشت: به هنگام شروع مدیریت جدید، برنامه های ۶ ساله گذشته را بررسی کردیم و برای ۵ محور برنامه ریزی کرده ایم. توجه به حوزه پژوهش و فناوری جزو برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی تهران شمرده می شود.

قناعتی درباره ی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه فناوری اظهار داشت: بیش از ۴۵۰ محصول فناورانه در این مرکز آموزشی تولید شده است. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران بر حوزه فناوری تاکید کرده ایم به نحوی که رصد فناوری جزو برنامه های دانشگاه است.

وی با اعلان اینکه «ربات جراح سینا» از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران شمرده می شود، اظهار داشت: این ربات به کشور اندونزی صادر گردیده است. دو ربات دیگر به کشور اندونزی صادر می شود؛ جلسه ای با دهقانی فیروزآبادی، معاونت علمی ریاست جمهوری داشته ایم که ۲ ربات دیگر به اندونزی صادر شود.

قناعتی درباره ی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ۲ هزار عضو هیئت علمی در این مرکز آموزشی مشغول به فعالیت هستند. حدود ۳۰ درصد مقالات کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران به رشته تحریر در می آید.

وی با اعلان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران باید به ستاره قطبی در عرصه علم و فناوری تبدیل گردد، اضافه کرد: تمام سازمان ها دارای کی خط راهبردی هستند و ستاره قطبی شدن در عرصه علم وفناوری جزو استراتژی های دانشگاه علوم پزشکی تهران است. ما در نظر داریم که با تمام مراکز آموزشی کشور همکاری داشته باشیم و در راستای تحقق این مساله گام برداشته ایم.

قناعتی درباره ی دانشگاه «سبطین»، شعبه بین اللمللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا اظهار داشت: افتتاح این دانشگاه به عنوان مهم ترین دستاورد آموزشی جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل بشمار می رود. هم اکنون، ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛ بررسی ها بیان کننده این است که تعداد دانشجویان دانشگاه سبطین درحال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ۵ رشته اصلی در دانشگاه سبطین تدریس می شود. همین طور در نظر داریم که رشته دندانپزشکی را به رشته های آموزشی دانشگاه سبطین بیافزاییم.

وی افزود: ما باید توان آموزشی خودرا به کشورهای دیگر ارسال نماییم. جمهوری اسلامی توانسته است به برکت خون شهدا به دستاوردهای مختلفی برسد.

قناعتی با انتقاد از موانع در مقابل پژوهش و فناوری در کشور اظهار داشت: اگر دیوار تحریم یک متر است، دیوار خودتحریمی ۴ متر است. میزان مالیات هایی که بر پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده بسیار نامطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: خیلی از افراد وقتی پست و مقام گرفتند مشکلات زیادی ایجاد کردند، چرا یک وزیر و معاون وزیر باید کار خاص پزشکی خودشان یا مرکز تحقیقات خودشان بیشترین تعرفه و بودجه را داشته باشند. باید اصلاح و فسادستیزی را از خودمان شروع نماییم.




منبع:

1402/10/11
10:59:23
0.0 / 5
270
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی