معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام كرد

کاهش زمان فرایند ثبت طرح های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در نیماد

کاهش زمان فرایند ثبت طرح های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در نیماد به گزارش نیو وبلاگ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از کاهش زمان فرایند ثبت طرح های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) از ۱۳ ماه در سالهای گذشته به ۴ ماه اطلاع داد و اظهار داشت: اگر نخبگان، محققان و دانشمندان، از زمان ثبت طرح تحقیقاتی در موسسه نیماد، بیشتر از ۴ ماه شود، می تواند به ما رجوع کند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، یونس پناهی در نشست صمیمی تعدادی از نخبگان با وزیر بهداشت که در سالن اجتماعات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار نمود: پشتیبانی از طرح های تحقیقاتی با موضوعات بیماری های واگیر در سال های گذشته با عنایت به همه گیری کرونا، افزایش پیدا کرده و درصد قابل توجهی از اعتبارات پژوهشی به سمت جلوگیری از بیماری های واگیر سوق داده شده است.

به نقل از وبدا، وی از کاهش زمان فرایند ثبت طرح های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) از ۱۳ ماه در سالهای گذشته به ۴ ماه اطلاع داد و اظهار داشت: اگر نخبگان، محققان و دانشمندان، از زمان ثبت طرح تحقیقاتی در موسسه نیماد، بیشتر از ۴ ماه شود، می تواند به ما رجوع کند.

پناهی با اشاره به اینکه بودجه های پژوهشی برای پشتیبانی از پژوهشگران و محققان در سالهای گذشته در مؤسسه نیماد حدود ۲۵ میلیون تومان بود، اظهار داشت: بودجه طرح های پژوهشی در این دولت از ۲۵ به ۵۰ میلیون افزوده شد و با دستور اخیر وزیر بهداشت به ۸۰ میلیون تومان رسید.

وی با تکیه بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در مراکز تحقیقاتی، خاطرنشان کرد: در ۱۰ کمیته موسسه نیماد، درصد قابل توجهی از جوانان به کار گرفته شده اند در حالیکه در دوران گذشته تعداد کمی از افراد و با میانگین سنی بالاتر از ۵۰ سال عضو این کمیته ها بود.

پناهی ضمن اشاره به سهم قابل توجه جوانان در میان برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، اظهار داشت: تلاش ما این بود که تعداد کمی از افراد با سنین بالا که هر سال، برگزیده می شدند، جای خویش را به جوانان بدهند.





منبع:

1402/11/06
16:25:42
0.0 / 5
268
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی