استاد دانشگاه شهید بهشتی مطرح كرد

تأثیر سبک زندگی در تشدید بیماری سرطان

تأثیر سبک زندگی در تشدید بیماری سرطان به گزارش نیو وبلاگ، دبیر علمی بالینی کنفرانس بین المللی «از لابراتوار تا بالین» اظهار داشت: طبق مطالعات تحقیقاتی که انجام شده است سال آینده ۳۵۰ میلیون نفر در دنیا گرفتار بیماری سرطان می شوند. در سالهای اخیر پدیده ای که به تشدید این بیماری دامن زده است، تغییر سبک زندگی مردم است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، محمدرضا زالی، دبیر علمی بالینی کنفرانس بین الملی «از لابراتوار تا بالین» در این کنفرانس اظهار داشت: هم اکنون نخستین کشنده جامعه بشری بیماری سرطان است. کرونا با تشکیل آن همه معضلات نتوانست یک سوم بیماری سرطان معزل ایجاد نماید. طبق مطالعات تحقیقاتی که انجام شده است، سال آینده ۳۵۰ میلیون نفر در دنیا گرفتار بیماری سرطان می شوند. بیماری های مختلف همچون حسبه را میتوان با زدن واکسن کنترل کرد؛ اما سرطان این گونه نیست و باید به جوانب مختلف این بیماری توجه کرد. متاسفانه در سالهای اخیر پدیده ای که به این بیماری دامن زده است، تغییر سبک زندگی مردم است.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقاتی که آمریکا کرده است، تفاوتی میان سرطان افراد بالای ۵۰ سال و زیر ۵۰ سال وجود دارد. افرادی که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم متولد شده اند، گرفتار سرطان در سن بالای ۵۰ سال شده اند و افرادی که در اواخر قرن بیستم متولد شده اند در سن زیر ۵۰ سال سرطان گرفته اند. در تمام کشورها این مورد در حال افزایش می باشد و افراد زیر ۵۰ سال به علت رفتارهای شخصی و سبک زندگی که دارند، گرفتار سرطان زودرس شده اند.

وی بیان نمود: در گذشته زنان زایمان طبیعی داشتند و آنتی بیوتیک مصرف نمی کردند، میکروب های فراوان در بدنشان وجود داشت و سیستم روده کوچک بسیار فعال بود. حالا بیشتر تمایل به عمل سزارین دارند، شیر دهی ندارند، آنتی بیوتیک مصرف می کنند، این سبب می شود، میکروب های خوب از بین برود و میکروب های بد جایگزین شود و سیستم ایمنی را تحت تهاجم قرار دهد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی بیان نمود: شخص با عدم تحرک، پرخوری، کشیدن سیگار، قلیان و مشروبات الکی، مصرف آنتی بیوتیک خویش را در معرض سرطان قرار می دهد. البته مسائل ژنتیکی را نمی توان تغییر داد، فرد اگر سابقه فامیلی داشته باشد، زنگ هشداری است و باید غربالگری شود. با غربالگری و تغییر سبک غذایی میتوان به سلامت بدن کمک کرد و خیلی زود از پیشرفت سرطان در بدن پیشگیری کرد.

وی یکی از شایع ترین سرطان ها را سرطان معده دانست و اظهار داشت: هرچه به سمت شرق می رویم همانند کره، چین و تایوان سرطان معده زیاد می شود؛ اما در غرب، سرطان معده بسیار کم است. در آمریکا بدون هیچ برنامه ای نرخ این سرطان پایین آمده است، این موارد به سبک زندگی و خورد و خوراک ربط دارد. همینطور سرطان سر، گردن و حنجره رو به افزایش است، افراد می توانند با غربالگری سالانه از سلامت بدن خود آگاه شوند و اگر گرفتار بیماری هستند از پیشرفت آن جلوگیری نمایند. هم اکنون ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند از سلامت بدن آگاه شد. به نظرم سرطان در بیشتر موارد قابل پیشگیری است، البته قبول دارم در بعضی از موارد نمی توان دیگر کار کرد و در کار انجام شده قرار می گیریم.





منبع:

1402/11/26
14:01:26
0.0 / 5
289
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , روبات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی