ساخت داروی درمان دیسک کمر با استفاه از سلول های بنیادین

ساخت داروی درمان دیسک کمر با استفاه از سلول های بنیادین نیو وبلاگ: مرحله اول ساخت داروی درمان دیسک کمر با استفاه از سلول های بنیادین در پژوهشگاه رویان انجام شد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، مرحله اول ساخت داروی درمان «دیسک کمر» با استفاه از سلول های بنیادین در پژوهشگاه رویان انجام شده و نتایج آزمایش آن موفقیت آمیز بود. همینطور این دارو بون احتیاج به تطابق ژنتیکی برای همه بیماران قابل استفاده می باشد.

اگر گرفتار کمر درد و مشکل تخریب دیسک کمر باشید، به خوبی می دانید که این بیماری در مقابل دارو مقاوم است و احتیاج به عمل جراحی و خانه نشینی طولانی مدت دارد.

مرحله اول ساخت داروی درمان این بیماری با استفاده از سلول های بنیادین در پژوهشگاه رویان انجام شده و نتایج آزمایش آن روی 6 بیمار موفقیت آمیز بوده است.

به گفته انسیه حاجی زاده، مدیر مرکز توسعه محصولات پیشرفته سلولی این دارو بدون احتیاج به تطابق ژنتیکی برای همه افراد قابل استفاده می باشد.

تا پیش از این در پژوهشگاه رویان سلول هایی را از خود فرد می گرفتند و فرآیندهایی را روی آن انجام می دادند و بعد هم مفصل تزریق می کردند.

شانس بهبودی بیمار با این روش خیلی بالا نبود؛ اما با روش جدید که نتایج و مستندات علمی آن در ژورنال های معتبر علمی هم چاپ شده مشکل بیماران برطرف می شود؛ آن هم با سلول های بنیادین یک فرد دیگر.





1403/01/05
14:16:09
0.0 / 5
183
تگهای خبر: پژوهش , درمان , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی