رئیس كمیته ملی موزه های ایران(ایكوم):

امروز موزه ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند

امروز موزه ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند به گزارش نیو وبلاگ، اردبیل رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه ها در دانشگاه های کشور اصرار کرد و اظهار داشت: امروز موزه ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.


میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در نخستین کنفرانس بین المللی موزه ها در دانشگاه محقق اردبیلی با اعلان اینکه امروز موزه ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه یافتگی یک جامعه را بیان می کند.
وی با اشاره به این که موزه در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، افزود: موزه یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و قسمتی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می زند.
محیط طباطبایی اضافه کرد: موزه ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چونکه موزه ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه ها و زیرساخت های آنرا به آینده مرتبط می کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده است.
رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) با اشاره به این که امسال آموزش و پژوهش در محور کارهای موزه ها قرار گذاشته شده است، اشاره کرد: در ضمن این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری همچون صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور کارهای موزه ها می باشد.
وی با تکیه بر اهمیت جایگاه موزه ها در دانشگاه های کشور، اظهار داشت: دانشگاه ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می باشد و از این جهت دانشگاه ها باید جایگاه موزه های خودرا بصورت رسمی در عرصه معاونت پژوهشی بشناسند.
محیط طباطبایی با اعلان اینکه مخاطب اصلی موزه ها کودکان و نوجوانان هستند، اضافه کرد: موزه ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل نماییم.
رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) افزود: امیدوار هستم جامعه ما با نگاه موزه ای و بوسیله تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.




منبع:

1403/02/06
10:44:12
0.0 / 5
95
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی