رصد یكی از قدیمی ترین ستارگان كهكشان راه شیری

رصد یكی از قدیمی ترین ستارگان كهكشان راه شیری نیو وبلاگ: اخترشناسان اسپانیایی موفق به مشاهده یكی از قدیمی ترین ستارگان كهكشان راه شیری شدند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان اسپانیایی یكی از نخستین كهكشان ستارگان راه شیری را رصد كرده اند.

محققان موسسه اخترفیزیك اسپانیا (de Astrofísica de Canarias)یك ستاره كه 7500 سال نوری از زمین فاصله دارد را مشاهده كرده اند و به نظر آنها این ستاره یكی از قدیمی ترین ستارگان كهكشان راه شیری است.

این ستاره در ˮهالهˮ(حلقه ای از نور كه بعضی از شب ها دور ماه دیده می شود) كهكشان راه شیری واقع شده است و هنوز هم در فازی است كه اغلب ستارگان بیشتر عمر خویش را درآنجا هستند و این فاز ˮرشته اصلیˮ( Main Sequence) نامیده می گردد.

ˮدیوید آگوآدوˮ (David Aguado) محقق این پژوهش می گوید: ما فقط تعداد اندكی از این نوع ستارگان را در هاله كهكشان می شناسیم.

منبع انرژی ستاره، همجوشی هیدروژن در هسته آن است. نام این ستاره ˮJ0815+4729ˮ است كه ستاره ای با فلزینگی بالا و كربن نسبتا بالا است و دمای آن 400 درجه گرم تر از خورشید است.

دانشمندان این ستاره را با استفاده از ابزار (OSIRIS)كه سیستم نوری برای تصویربرداری و طیف سنجی با ضخامت متوسط است، در آسمان جزایر قناری یافتند.

محققان توضیح دادند كه طیف سنجی به آنها اجازه می دهد تا با تجزیه نور اجسام آسمانی، به مطالعه خواص فیزیكی و شیمیایی آنها بپردازند.

ˮجونای گونزالز هرناندزˮ (Jonay González Hernández) محقق این پژوهش اظهار داشت: ما می دانیم كه این ستاره تنها یك میلیونم كلسیم و آهن خورشید را دارا است، اما این ستاره دارای محتوای نسبتا زیادی از كربن است كه حدودا 15 درصد از فراوانی خورشید است. به رغم عمر زیاد و دوری این ستاره از زمین ما توانستیم آن را مشاهده نماییم.






1396/11/17
19:39:26
5.0 / 5
4503
تگهای خبر: پژوهش , دانشمند , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی