یك استاد دانشگاه مطرح كرد

توجه به مخاطب در جهاد تبیین رسانه ای

توجه به مخاطب در جهاد تبیین رسانه ای به گزارش نیو وبلاگ، یک استاد دانشگاه اظهار داشت: همه دولت ها کارهای رسانه ای داشتند و این دولت هم کوشش های زیادی در امتداد جهاد تبیین انجام داده و توانست از تمام پتانسیل رسانه ای استفاده نماید. دولت توزیع و تعدد رسانه ای زیادی داشت؛ اما از نظر کیفیت می توانست اقدامات بهتری برای انتشار اخبار در امتداد دستاوردها انجام دهد.


احسان پوری، دکتری مدیریت رسانه در گفت و گو با ایسنا، درباره ی تببین رسانه ای دستاوردهای دولت اظهار داشت: بحث اطلاع رسانی از دستاوردها در دولت سیزدهم و دولت های گذشته آنگونه که باید در رسانه ها به اطلاع افکار عمومی نمی رسد. در مقابل بُرد خبری اخبار منفی از دولت ها دررسانه های داخلی و خارجی بالاتر از اخبار مثبت است.
وی با اعلان اینکه باید اخبار دولتی به زبان مردمی بیان شود تا موثر باشد، اضافه کرد: اطلاع رسانی در رسانه های دولتی آنگونه که باید افکار عمومی را اقناع کند، نیست. اخبار دولتی در قالب اطلاع رسانی روابط عمومی انجام می گیرد و گویا اطلاع رسانی اداری است. باید از قالب های مختلف رسانه ای برای تولید محتوا در بحث اثرگذاری برروی مخاطب استفاده نمائیم تا توجه مخاطب جلب شود، این مسئله بصورت دقیق انجام نمی گیرد.
پوری با اعلان اینکه اولویت های مخاطب سنجیده نمی گردد، اظهار داشت: بدین سبب اخبار بر روی مخاطب اثر اقناع کننده ندارد. از طرف دیگر بر ذهنیت مخاطب اخبار منفی تاثیرگذاری بیشتری دارند و بیشتر دیده می شوند؛ بدین سبب نیاز است در عرصه اطلاع رسانی دستاوردهای دولت، ذهنیت دقیق مخاطب شناسایی شود. به همین دلیل باید برای تمام اقشار جامعه محتوا تولید شود. باید به نیاز رسانه ای مخاطب جوان، فرهنگی، بازنشسته، دانشگاهی توجه و بر طبق آن محتوا تولید شود تا شاهد محتوایی باکیفیت با ضریب اثرگذاری بالا باشیم.
وی به توزیع محتوا در رسانه های مختلف اشاره نمود و اظهار داشت: اقدامات خوبی در توزیع محتوا در رسانه ها انجام شده است. تعدد رسانه در کشور بالاست و باید در بُعد کیفیت رسانه هم اقدامات اثر گذار صورت گیرد تا محتوای فاخر و مرغوب تولید و نظرمخاطب جلب شود. تولید محتوای با کیفیت هم درگرو شناسایی اولویت ذهن مخاطبان است و محتوا باید برمبنای نیاز مخاطب تولید شود.
این استاد دانشگاه اشاره کرد: مسئولین نظام هم اذهان داشتند که در این موارد، اقدامات ضعیف بوده است. باید تولید محتوای رسانه ای فاخر و باارزش باشد تا بتوان نظر مخاطبان را جلب نماید. همچنین، باید مبنای محتواهای پخش شده، صداقت و گره گشایی از ذهنیت افکار عمومی باشد و چشم انداز بهتری برای مخاطب ترسیم کند. فقط ارائه آمار و اطلاعات نمی تواند اثرگذار باشد. ارائه گزارش برای مخاطب عمومی قانع کننده نیست شاید برای حوزه های مدیریتی باارزش باشد.
وی با اشاره به خاصیت های مثبت دولت سیزدهم اظهار داشت: همه دولت ها کارهای رسانه ای داشتند و این دولت هم کوشش های زیادی را در امتداد جهاد تبیین انجام داده و توانست از تمام پتانسیل رسانه ای استفاده نماید. این دولت توزیع و تعدد رسانه ای زیادی داشت؛ اما از نظر کیفیت می توانست اقدامات بهتری برای انتشار اخبار در امتداد دستاوردها انجام دهد. امروزه کیفیت محتواها بر توزیع محتوا ارجحیت دارد.




منبع:

1403/03/13
15:09:37
0.0 / 5
181
تگهای خبر: اطلاعات , دانشگاه , دستاورد , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی