بخشنامه رتبه بندی پژوهشگر - فناور در جهاددانشگاهی ابلاغ گردید

بخشنامه رتبه بندی پژوهشگر - فناور در جهاددانشگاهی ابلاغ گردید نیو وبلاگ: بخشنامه رتبه بندی پژوهشگر / فناور درجهاددانشگاهی با تأیید رییس جهاددانشگاهی به واحدهای این نهاد ابلاغ گردید.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از مهربه نقل از جهاددانشگاهی، با تأیید علی منتظری رئیس جهاددانشگاهی، بخشنامه رتبه بندی «پژوهشگر / فناور» در این نهاد ابلاغ گردید.


این بخشنامه در ۸ ماده و ۶ تبصره در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۵ به تصویب رئیس جهاددانشگاهی رسیده و مسئولیت اجرای آن بر عهده معاونت های آموزشی و پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی است.


بر اساس این آیین نامه، رسته «پژوهشگر / فناور» با هدف به کارگیری محققان، فناوران و کارشناسان پژوهشی جهاددانشگاهی خارج از فرایند جذب هیأت علمی وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوجود آمده است. این اقدام با هدف شناسایی، ارزیابی و استفاده از پتانسیلهای تخصصی اعضا و پیشرفت کیفیت فعالیتهای علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی صورت می گیرد.


مطابق این آیین نامه، اعضای پذیرفته شده در این رسته در گروههای پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی فعالیت نموده و از نظر جایگاه حرفه ای هم تراز اعضای هیأت علمی در این مراکز خواهند بود.


در این آیین نامه، «پژوهشگر / فناور» به عنوان درجه ای علمی تعریف شده که اعضا برمبنای میزان دانش، تخصص و خبرگی در یک حوزه تخصصی به آن دست می یابند. رتبه بندی محققان هم برمبنای معیارهای علمی و پژوهشی در سه سطح «پایه»، «ارشد» و «ممتاز» صورت خواهد گرفت.


بر اساس شرایط عمومی پیش بینی شده، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای یا دکترای تخصصی، سوابق و تجربیات علمی، پژوهشی و فناورانه و حداقل چهار سال سابقه همکاری تمام وقت در جهاددانشگاهی باشند.


همچنین برای احراز رتبه های مختلف «پژوهشگر / فناور»، شرایط اختصاصی شامل مدرک تحصیلی مرتبط، کسب حداقل امتیازهای پژوهشی و برخورداری از سوابق کاری مشخص در جهاددانشگاهی درنظر گرفته شده است.


فرآیند بررسی درخواست ها شامل ثبت درخواست در سامانه اعضای «پژوهشگر / فناور»، بررسی تخصصی در معاونت پژوهش و فناوری، ارزیابی علمی در کمیسیون های تخصصی معاونت آموزشی، بررسی نهائی در کمیسیون مرکزی ارتقا و اعلام نتایج به معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع است.


بر اساس این آیین نامه، پیشرفت رتبه از سطح پایه به ارشد و از ارشد به ممتاز به شرط گذراندن حداقل پنج سال در رتبه قبلی، کسب امتیازهای پژوهشی لازم و تأیید رئیس واحد سازمانی خواهد بود.


همچنین این گروه بصورت سالانه از طرف کمیته ترفیع جهاددانشگاهی ارزیابی می شوند و در صورت عدم کسب امتیازات لازم در دوره های تعیین شده، امکان تنزل رتبه یا خروج از شمول این بخشنامه برای آنان پیش بینی شده است.


در بخش جبران خدمت هم مقرر شده است حقوق اعضای «پژوهشگر / فناور» برمبنای ماده ۵۴ بخشنامه استخدامی جهاددانشگاهی و متناسب با رتبه آنان محاسبه شود؛ بگونه ای که حقوق رتبه پایه معادل ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی با رتبه مربی، رتبه ارشد معادل ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی با رتبه استادیار و رتبه ممتاز معادل ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی با رتبه دانشیار با احتساب پایه های سنواتی متناظر تعیین خواهد شد.


این بخشنامه تمامی اعضای غیرهیئت علمی تمام وقت جهاددانشگاهی را دربر می گیرد و بعد از طی مراحل پیش بینی شده در آن، قابلیت اجرا خواهد داشت.



0.0 / 5
64
1405/03/16
09:24:11
تگهای مطلب: آموزش , پزشكی , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

Sr127_DBConnectionString - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی

نیو وبلاگ، صدای خودرا به گوش دیگران برسانید : وبلاگ شما، هویت شما