دوره 1ماهه شبیه سازی شرایط در سیاره سرخ؛

زندگی مریخی در عمانبعلاوهتصاویر

زندگی مریخی در عمانبعلاوهتصاویر نیو وبلاگ: فضانوردان طی یك دوره یك ماهه شرایط زندگی در مریخ را در صحرای ظفار(Dhofar) كشور عمان شبیه سازی می كنند تا مقدمات سفر و زندگی در سیاره سرخ فراهم گردد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، طبق برنامه از پیش تعیین شده، فضانوردان به مدت یك ماه با شبیه سازی شرایط حاكم بر سیاره مریخ در صحرای ظفار عمان تلاش می كنند خویش را برای زندگی در مریخ آماده كنند.

آنها در طول این مدت در این صحرای سوزان در گلخانه های بادی زندگی می كنند، صحرایی كه دمای آن تا 51 درجه سانتی گراد هم بالا می رود كه همین عامل باعث كسب تجربه در صورت اقامت روی مریخ خواهد بود.

فضانوردان طی مدت اقامت خود در این شرایط، از پهپادها، ربات های كاوشگر و گلخانه های بادی استفاده می نمایند و توسط آنها مامور به انجام 19 ماموریت و آزمایش هستند.



صحرای ظفار از فضا به شكل یك زمین مسطح و لكه ای قهوه ای دیده می گردد. حیوانات و گیاهان معدودی قادر به زندگی و زنده ماندن در این صحرا هستند.

فضانوردان یك ماه در قرنطینه در شرایط شبیه سازی شده سیاره مریخ در بیابان ظفار در عمان برای كمك به آماده سازی بشریت برای ماموریت آینده در مریخ زندگی می كنند.

در حاشیه شرقی خلیج به ظاهر بی انتها عمان، پایگاه مریخی عمان قرار دارد كه یك سری خانه های بادی بزرگ 2.4 تنی است كه توسط وسایل ترابری و آزمایشگاهی مختلف محاصره شده است.



بیش از 200 دانشمند از 25 كشور مختلف این منطقه را بعنوان مكان مناسب برای آزمایشات خاك و ماموریت های انسانی در سیاره سرخ انتخاب كردند.

ناسا امیدوار است انتقال انسان به مریخ تا دهه 2030 محقق شود.

سخنگوی این مأموریت اظهار داشت: صحرای ظفار، بزرگترین استان در كشور عمان است كه شباهت هایی به خصوصیت های مختلف سطح مریخ مانند ساختار رسوبی، گنبدهای نمكی از دریاچه نمك جنوب عمان و بسترهای رودخانه های باستانی است.

وی اضافه كرد: این منطقه خاص، طیف گسترده ای از شن و ماسه همراه با تنوع گسترده ای در گرایش را برای ما فراهم می آورد.

این آزمایشات تا 28 فوریه ادامه خواهد داشت.



رقابت شدیدی در فرستادن نخستین انسان به مریخ درگرفته است. از دولتمردانی همچون "باراك اوباما" رئیس جمهور اسبق آمریكا گرفته تا "الون ماسك" مدیرعامل شركت فضایی "اسپیس ایكس" كه همگی ادعا كردند سفر انسان به مریخ در آینده نزدیك میسر خواهد بود.

اخیرا كشورهایی نظیر چین و روسیه و شركت های خصوصی مانند "بلو اوریجین"(Blue Origin) هم به این رقابت پیوسته اند.

"كارتیك كومار" فضانورد آزمایشی حاضر در این آزمایش می گوید: پرتاب موفقیت آمیز موشك "فالكون هوی" در هفته گذشته ما را به یك قلمرو كاملا متفاوت برد و الان می دانیم كه می توانیم محموله به فضای عمیق و مریخ بفرستیم.



وی می افزاید: گام بعدی برای سفر به مریخ این است كه مشكلات غیر مهندسی مانند شرایط پزشكی و قرنطینه حل شود. این ها چیزهایی هستند كه فكر می كنم نمی توان آنها را دست كم گرفت.

در حالی كه فضانوردان روسی و آمریكایی مهارت های پرواز فضایی ارزشمندی را در ایستگاه فضایی بین المللی یاد می گیرند و آمریكا هم از فناوری واقعیت مجازی برای آموزش فضانوردان استفاده می نماید، اكثریت كار برای آماده شدن برای سفرهای میان سیاره ای روی زمین انجام می گردد.






1396/11/24
14:42:09
5.0 / 5
4377
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی