بازسازی اعضای بدن حیوانات با سلول های بنیادی انسانی

شاید روزی تولید عضو برای بیماران نیازمند پیوند ممكن شود

شاید روزی تولید عضو برای بیماران نیازمند پیوند ممكن شود نیو وبلاگ: پژوهشگران دانشگاه هاروارد موفق شدند اعضای بدن حیوانات را با استفاده از سلول های بنیادی انسان بازسازی كنند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریسم، یكی از آزمایشگاه های دانشگاه هاروارد توانست، سلولهای اعضای بدن حیوانات را خارج و آنها را با سلول های بنیادی انسان بازسازی كند. این اندام ها هنگام پیوند عمل می كنند به این معنا كه ممكن است روزی بتوانند جایگزین سالمی برای بیمارانی كه در لیست پیوند اعضا منتظر هستند، باشند.

پیوند اعضا، یكی از معجزات پزشكی جدید است اما یك مشكل عمده دارد؛ هر روز حدودا 20 نفر از كسانی كه منتظر پیوند عضو هستند، از دنیا می روند.

دانشمندان دانشكده پزشكی دانشگاه "هاروارد" (Harvard)در آمریكا فكر می كنند ممكن است با بازسازی اندام های خوك ها و حیوانات دیگر، قادر به حل این مشكل باشند.

جراحی به نام "هارالد اوت" (Harald Ott)و كاركنان آزمایشگاه او، روشی ابداع نموده اند كه در آن، سلولهای اعضای بدن حیوانات را با استفاده از شستن با یك ماده شوینده بیرون می آورند و سپس بافتی باقی می ماند كه می توان آن را با سلول های بنیادی انسان بیمار پرورش داد.



این كار، از رد كرن عضو پیوندی توسط بدن شخص بیمار پیشگیری می كند؛ به این مفهوم كه نیازی نیست افراد دریافت كننده، زمانی را برای مصرف داروهای anti-rejection صرف كنند.

آزمایشگاه، با پرورش این سلول ها در این چهارچوب، از یك بیورآكتور (گونه ای از راكتورهای شیمیایی كه در آن واكنش های زیستی شبیه سازی می شوند) برای پمپاژ اندام استفاده می نماید و با استفاده از تحریك آن به همان روش حركت در بدن، آن را سالم نگه می دارد.

این گروه، با موفقیت، ریه ها، كبد، قلب و بخش هایی از روده موش ها و خوك ها را بازسازی كرده تا آنها را برای اهدا به انسان سازگار سازد و سپس این اندام ها را به حیوانات بازگردانده است.

اگرچه سلول های انسانی این اندام های پیوند زده شده، آنها را برای بدن موش ها و خوك ها ناسازگار ساخت، امیدی برای آزمایش های انسانی آینده نشان داده است.

همچنین این آزمایشگاه باموفقیت عضله داخل قلب اجسادی كه از سلول هایشان جا شده بودند، دوباره پرورش داد.




5.0 / 5
4514
1396/12/03
15:04:06
تگهای مطلب: پژوهش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی