تصاحب HTC توسط شركت گوگل

تصاحب HTC توسط شركت گوگل به گزارش نیو وبلاگ شركتهای گوگل و HTC بدنبال مواجهه با بحران های مالی در حال انجام مذاكراتی جهت واگذاری بخش گوشی های همراه شركت خود و تصاحب آن توسط گوگل می باشد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از اندروید هدلاین، بر اساس گزارش جدیدی كه در تایوان منتشر شده است شركت گوگل و HTC در مرحله پایانی مذاكرات برای تصاحب بخش تجاری گوشی های هوشمند شركت HTC قرار دارند. البته این نخستین باری نیست كه چنین گزارش هایی شنیده می شود، بلكه در یك یا دو سال گذشته نیز شاهد گزارش های این چنینی بوده ایم .
هم اكنون بر اساس آمار كارشناسان بازار، كسب و كار قسمت گوشی های همراه شركت اچ تی سی هر روز بیشتر از گذشته رو به افول بوده است. اچ تی سی در ماه اوت سال جاری میلادی كمترین میزان درآمد را در ۱۳ سال گذشته تجربه كرد. همچنین درآمدهای این شركت تایوانی اكنون با كاهش ۵۱٫۵ درصدی نسب به ژوئیه و كاهش ۵۴٫۳ درصدی نسبت به ماه اوت سال گذشته روبرو شده است كه این ارقام بسیار بالایی برای یك شركت تكنولوژی بشمار می رود كه روزی درآمدهای بالایی كسب می كرده است.
پیشتر گزارش شده بود كه اچ تی سی احتمالا بخش Vive شركت خود (هدست های واقعیت مجازی) را به دلیل بحران های مالی منحل خواهد كرد. كه هم اكنون این مساله دیگری است و جزئی از مذاكرات گوگل برای تصاحب این شركت بشمار نمی آید.
طبق این گزارش، گوگل دو گزینه در رابطه با تصاحب اچ تی سی دارد؛ یكی آنكه شریك تجاری اچ تی سی شود و دیگر آنكه كل بخش گوشی های همراه این شركت را خریداری كند.
براساس اطلاعات و گزارش های موجود، این شركت تایوانی در سال اخیر با بحران و فشارهای مالی بسیاری دست و پنجه نرم می كند. یكی از دلایل آن می تواند این باشد كه گوگل برای ساخت سری دوم از سری گوشی های پیكسل با این شركت قرارداد منعقد نكرد. سال گذشته گوگل برای ساخت گوشی پیكسل ۱ با اچ تی سی قرارداد بست اما به دلیل مواجهه با بحران های مالی، ساخت گوشی پیكسل ۲ را به ال جی واگذار كرد. متاسفانه آخرین گوشی ساخت این شركت، گوشیU۱۱ نیز آن طور كه باید و شاید نتوانسته جذب مشتری كند و احتمالا بعد از این نیز موفق نخواهد شد.
به هرحال شایعات و گزارش های بسیاری از احتمال خرید HTC توسط گوگل در فضای مجازی منتشر شده اند كه تصاحب احتمالی توسط گوگل می تواند كسب و كار شركت HTC را احیا كرده و از ورطه نابودی نجات دهد، پیش از این نیز، گوگل شركت موتورولا را خریداری كرده بود كه سرانجام آن را به شركت لنوو واگذار كرد.
در حال حاضر سرنوشت و آینده شركت اچ تی سی و گوشی های همراه آن اصلا مشخص نیست و باید تا پایان مذاكرات این دو شركت و تصمیم گیری نهایی آنها صبر كرد و منتظر ماند.


 

1396/06/19
21:21:17
5.0 / 5
5631
تگهای خبر: گوگل , موبایل , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی