مبارزه شبكه های اجتماعی با تروریسم

مبارزه شبكه های اجتماعی با تروریسم نیو وبلاگ: شبكه های اجتماعی نظیر گوگل، فیس بوك و توییتر به گفته نخست وزیر انگلستان، موظف می باشند از پخش محتوای تروریستی جلوگیری نمایند در غیر اینصورت باید منتظر جریمه های سنگینی باشند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت تلگراف، ترزا می - نخست وزیر انگلستان - اعلام كرده است كه با هدف مقابله با تروریسم و افراط گرایی، شبكه های اجتماعی در فضای اینترنتی نظیر گوگل، فیس بوك و توییتر باید از انتشار پیام هایی كه سایرین را به اقدامات تروریستی تحریك و تشویق می كند و یا منجر به توسعه طرفداران تروریست ها و افراطی ها می شود، جلوگیری به عمل بیاورند و در صورتیكه در این راستا اقدامی اقدامی انجام ندهند، جریمه های سنگینی در انتظارشان خواهد بود. وی با بیان اینكه این شبكه های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در انتشار و توسعه این گونه محتواها داشته است، قرار است قوانین و مقررات سخت گیرانه تری را در خصوص شبكه های اجتماعی و اینترنتی وضع كند. بدین ترتیب غول های تكنولوژی و فضای سایبری را موظف كرده تا هرچه سریعتر به مقابله با حركات تروریستی بپردازند.
همچنین دولت انگلستان درحال مذاكراتی با شركت های آمازون و ای بی (Ebay) است تا از به فروش گذاشتن تمامی ابزارها و وسایلی كه توسط ترورریست ها در این فروشگاه های اینترنتی قرار داده می شود، جلوگیری كنند.
بنابر گزارش های منتشر شده، بسیاری از تروریست هایی كه به ساخت بمب های دست ساز اقدام كرده اند، از این وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی به خرید تجهیزات مورد نیاز خود اقدام كرده اند.
آمارهای رسمی منتشر شده نیز حاكی از آن است كه بین ماه های اوت سال میلادی گذشته و ماه مه سال جاری ۵۴ هزار وب سایت مختلف در فضای مجازی و اینترنت، حاوی مطالبی راجع به نحوه ساخت بمب های دست ساز و حملات انتحاری و تروریستی بوده اند كه توسط طرفداران و یا اعضای گروهك تروریستی داعش بطور آنلاین منتشر شده اند.
نخست وزیر انگلستان روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی سازمان ملل در نیویورك با امانوئل ماكرون - رئیس جمهور فرانسه - و همچنین پائولو جنتولینی - نخست وزیر ایتالیا - دیدار و گفت وگو كرد.

وی بر این باور است كه تروریست ها به خوبی می دانند كه دیر یا زود ارتباطشان با شبكه های اجتماعی بطور كلی قطع خواهد شد و در یك قدمی نابودی قرار خواهند گرفت.
او در ادامه تاكید كرد:" كشورهای جهان بخصوص در بخش تكنولوژی باید به سرعت محتوا و پیام های مشكوك و مرتبط با تروریسم را شناسایی كرده و از انتشار آنها در فضای مجازی و سپس حقیقی جلوگیری به عمل بیاورند. در صورتیكه تروریست ها نتوانند در فضای اینترنت پیام های خود را منتشر كنند، به زودی ارتباط آنها با مردم و طرفدارانشان قطع خواهد شد و از آن پس می توانیم شاهد نابودی تدریجی آنها باشیم، من از تمامی كشورها از جمله فرانسه و ایتالیا درخواست می كنم كه با هدف مقابله با تروریسم و افراطی گری، به این جریان بپیوندند چراكه دیگر نمی توان گفت تروریسم تنها متعلق به یك جای خاص از جهان است بلكه به یك مشكل جهانی تبدیل شده است و همه دولت ها و شركت های تكنولوژی با همبستگی و اتحاد خود باید به مقابله با این معضل به پا خیزند".
وی معتقد است كه غول های تكنولوژی بهترین نخبگان جهان را دارا هستند بنابراین قادر خواهند بود و علیه خشونت و افراط گرایی در جهان مبارزه كرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
گوگل و یوتیوب پیشتر اعلام كرده بودند كه در حال بكارگیری فناوری هایی هستند كه بطور خودكار ویدیو و محتوای حاوی موارد خشونت آمیز را شناسایی می كند. فیس بوك نیز در یك بیانیه عمومی اعلام كرده بود كه از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی آنها استفاده خواهد كرد. توییتر نیز در اقدامی مشابه، بالغ بر یك میلیون اكانت مشكوك را به حالت تعلیق درآورده است.

 

1396/07/01
15:19:26
5.0 / 5
5717
تگهای خبر: شبكه اجتماعی , گوگل , اینترنت , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی