در پی سؤ قصد به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه شد

طرح انهدام پهپادها با استفاده از امواج مایكروویو

طرح انهدام پهپادها با استفاده از امواج مایكروویو نیو وبلاگ: ارتش آمریكا تصمیم دارد در ماموریت های آینده خود، برای مقابله با پهپادهای دشمن، از یك سیستم مجهز به امواج مایكروویو استفاده نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، ارتش آمریكا، برنامه جدیدی جهت استفاده از پهپادهای مجهز به امواج مایكروویو دارد. این سازمان اخیرا تصمیم خویش را در خصوص به كار بردن یك سیستم مجهز به امواج مایكروویو ضد پهپادها اعلام نمود.
پروژه جدید ارتش آمریكا، خریداری یك سیستم مجهز به امواج مایكروویو موسوم به "نشانگر خود محافظ لیزری با انرژی بالا"(SHiELD) است كه مقرر است در ماموریت های پیش رو مورد استفاده قرار گیرد.
این سیستم كه ساخت شركت آمریكایی هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات موسوم به "لاكهید مارتین"(Lockheed Martin) است، روی یك هواپیما نصب می گردد و پهپادها را با استفاده از یك پرتو متمركز مایكروویو، از كار می اندازد.


این طرح، واكنشی در برابر سوء قصد به "نیكلاس مادورو"(Nicolás Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا است كه به وسیله پهپادی حاوی مواد منفجره، مورد حمله قرار گرفت. باآنكه این اقدام، بی نتیجه ماند اما برای مقامات ارتش، یك اخطار به حساب می آید.
در ماجرای سوءقصد به مادورو، نیروهای امنیتی، به پهپاد مورد نظر شلیك كردند و این كار باعث انفجار و افتادن پهپاد روی زمین شد اما ارتش آمریكا تصمیم گرفته از طریق های مقابله پیچیده تر و ایمن تری استفاده نماید. بیشتر پهپادها، با تداخل رادیویی هدفمند، قابل خنثی شدن هستند و با این روش، می توان ارتباط آنها را با كنترل كننده قطع كرد.



1397/05/17
17:15:43
5.0 / 5
4682
تگهای خبر: امواج , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی