دانشگاه فلوریدا

سلامت روان با استفاده از شبكه های اجتماعی بی ارتباط است

سلامت روان با استفاده از شبكه های اجتماعی بی ارتباط است نیو وبلاگ: یك پژوهش جدید در دانشگاه فلوریدای مركزی نشان داده است كه ارتباطی بین استفاده از شبكه های اجتماعی و صدمه به سلامت روان در میان جوانان وجود ندارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، یك مطالعه جدید ارتباطی بین استفاده از شبكه های اجتماعی و مشكلات سلامت روان در میان جوانان نشان نمی دهد.
آنها دریافتند كه صدمه های روانی به چگونگی استفاده مردم از رسانه های اجتماعی برمی گردد و نه اینكه چقدر وقت صرف استفاده از آن می كنند.
در سال های اخیر، خیلی از تحقیقات به بررسی تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی بر سلامت روان جوانان اختصاص یافته است. بعضی از مطالعات اثرات منفی را نشان داد، در حالی كه برخی دیگر دریافتند كه استفاده از رسانه های اجتماعی ممكن است تنها بر برخی افراد تاثیر بگذارد.
یك مطالعه جدید نشان داده است كه صرف زمان بیشتر در شبكه های اجتماعی نظیر فیسبوك یا توییتر در میان جوانان با مشكلات بهداشت روانی مانند اضطراب اجتماعی یا تنهایی همراه نیست.
طبق گفته های "كلو بریمن" از دانشگاه فلوریدای مركزی، این مطالعه با هدف بررسی رفتار شخصی افراد به جای بررسی رسانه ها، به منظور كشف علت اصلی مشكلات "اجتماعی-شخصی" و سلامت روانی انجام شده است.
به عبارت دیگر، مطالعه در نظر گرفته شده است تا در وهله اول دریابد مردم چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده می كنند و كمتر توجه می كند كه چقدر زمان صرف استفاده از آن می كنند.
این تحقیق دربرگیرنده 467 شركت كننده در پاسخ به انواع مختلف سوالات مربوط به استفاده از رسانه های اجتماعی و شرایط فعلی روان شناختی آنها بود.
از آنها سوالاتی درباره میزان استفاده روزانه از رسانه های اجتماعی، میزان اهمیت آن در زندگی و چگونگی استفاده از آن پرسیده شد.
محققان همینطور به بررسی جنبه های اجتماعی شركت كنندگان مانند روابط آنها با بستگان شان و میزان برخورداری آنان از حمایت اجتماعی پرداختند.
براساس نتایج، یك روند كه بیشتر محققان را نگران كرده است مربوط به "پست های مبهم"(vaguebooking) است.
پست مبهم اصطلاحی است كه به هرگونه پست هایی در رسانه های اجتماعی اشاره دارد كه عمدا مبهم هستند.
مشخص شد افرادی كه تمایل به گذاشتن پست مبهم دارند، تنهاتر هستند و نسبت به دیگران تمایل بیشتری به خودكشی دارند.
بریمن اظهار داشت: انتشار پست های مبهم دلیلی بر مستعد بودن فرد برای ارتكاب خودكشی است و این رفتار خاص می تواند یك نشانه اخطار دهنده برای مشكلات جدی روانی باشد. ازاین رو ممكن است بعضی از اشكال استفاده از رسانه های اجتماعی در میان افرادی كه با مشكلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می كنند، به منزله جلب ترحم باشد.
این پژوهش در مجله Springer's journal Psychiatric Quarterly انتشار یافته است.



 

1396/08/15
21:38:11
5.0 / 5
4941
تگهای خبر: دانشگاه , محقق , شبكه اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی