پرتاب نخستین موشك خصوصی در چین

پرتاب نخستین موشك خصوصی در چین نیو وبلاگ: نخستین موشك خصوصی كه در چین تولید شده است، مقرر است هفته آینده پرتاب شود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، این موشك "Zhuque Nantaihu" نام دارد و توسط شركت خصوصی "Landspace Science and Technology "طراحی و تولید شده است.
این موشك مقرر است حامل یك میكرو ماهواره باشد كه به "مدار خورشید آهنگ" (sun-synchronous orbit) رفته و داده های علمی را جمع آوری خواهد نمود.
مدار خورشیدآهنگ یك نوع مدار قطبی به مركزیت زمین (یا سیارات دیگر) است كه همواره نسبت به زمین (سیاره میزبان) در یك ساعت خاص قرار دارد. به عبارت دیگر، نقاط زیر ماهواره در نیمی از مدار در هر لحظه در یك ساعت مشخص از شبانه روز هستند (مثلاً ساعت ۱۰: ۰۰) و در نیمه دیگر، یا ۱۲ ساعت اختلاف، همچنان در یك ساعت مشخص دیگر از شبانه روز قرار دارند (مثلاً ساعت ۲۲: ۰۰). این مدار برای ماهواره هایی استفاده می گردد كه برای انجام مأموریتشان نیازمند یك وضعیت نوردهی مشخص هستند یا مطابق ماموریتشان باید از بالای قطب های زمین گذر كنند. این مدار معمولاً برای ماهواره های مشاهدات زمینی و نقشه برداری و سنجش از دور كاربرد دارد.


مدار خورشیدآهنگ، یك مدار قطبی معمولاً كم ارتفاع با زاویه میل ۹۵ تا ۹۸ درجه و دوره تناوب ۹۶ تا ۱۰۰ دقیقه است كه می تواند دایروی یا بیضوی باشد. اگر مدار به صورت بیضوی باشد، معمولاً نقطه حضیض مداری آن برای گذر در زمان مشخص، تنظیم می گردد.
خصوصیت مهمی كه در مدار خورشیدآهنگ پدید می آید، این است كه زاویه تابش نور خورشید با صفحه مداری، همیشه ثابت می ماند.
"ونگ جیانمنگ" (Wang Jianmeng) مدیر عامل شركت Landspace Science and Technology اظهار داشت: پرتاب این موشك یك پیشرفت وگامی عظیم در تولید فضاپیما در چین خواهد بود.



1397/08/03
23:29:56
5.0 / 5
4689
تگهای خبر: سیاره , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی