آژانس محیط زیست اروپا:

هنوز تا استانداردهای سلامت هوا فاصله داریم

هنوز تا استانداردهای سلامت هوا فاصله داریم نیو وبلاگ هنوز تا استانداردهای سلامت هوا فاصله داریم


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، آلودگی هوا در كشورهای عضو اتحادیه اروپا به آرامی در حال كاهش است اما هنوز هم "آژانس محیط زیست اروپا"(EEA)، سالانه نزدیك به نیم میلیون مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را گزارش می دهد.
هرچند در سال 2015، سطح آلودگی هوا كمی كاهش پیدا كرد اما هنوز هم فاصله بسیاری تا استانداردهای اتحادیه اروپا و سازمان سلامت جهانی وجود دارد.
برپایه بیانیه آژانس محیط زیست اروپا، دلیل حدود 391 هزار مرگ در سال 2015، قرار گرفتن در معرض ذرات آلودگی موسوم به "ذرات معلق 2.5" (PM2.5)، بوده است. همچنین، در این گزارش آمده است كه 76 هزار مورد از مرگ و میرهای سال 2015، ناشی از دی اكسید نیتروژن بوده اند.


ذرات آلودگی، دلیل خیلی از بیماری های تنفسی و مشكلات قلبی هستند و ذرات معلق 2.5 كه كوچكترین ذرات آلودگی هستند، با نفوذ به ریه ها، باعث بروز بزرگترین مشكلات سلامتی می شوند.
برپایه این گزارش، مرگ های ناشی از وجود ذرات معلق 2.5، از سال 1990 تاكنون، حدودا تا نیم میلیون كاهش داشته است. آژانس محیط زیست اروپا، این كاهش را ناشی از سیاست های كیفی هوا و سنجش های محلی می داند. این سیاست ها، به داشتن خودرو، صنعت و تولید انرژی پاكتر منجر شده اند.



1397/08/08
16:00:05
5.0 / 5
4709
تگهای خبر: آلودگی هوا , جهان , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی