در لندن راه اندازی می شود؛

اتوبوس هایی كه با قهوه كار می كنند

اتوبوس هایی كه با قهوه كار می كنند به گزارش نیو وبلاگ لندن برای مبارزه با آلودگی هوا تصمیم دارد اتوبوس هایی بسازد كه سوخت آنها قهوه باشد. عشق لندنی ها به قهوه می تواند سوخت یك سوم شبكه اتوبوس رانی پایتخت را تامین نماید.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، به عنوان بخشی از تلاش های مداوم لندن برای كاهش آلودگی در پایتخت انگلیس، اتوبوس های این شهر جهت استفاده از منبع جدید سوخت، یعنی تفاله قهوه آماده می شوند.

به واسطه همكاری بین شركت های "بیوبین"((Bio-Bean، "شل"((Shell و "آرگنت انرژی"((Argent Energy، مخزن اتوبوس های دو طبقه با یك سوخت زیستی موسوم به B20 متشكل از مخلوط روغن ضایعات قهوه با سوخت دیزل پر خواهد شد.

تاكنون آنها سوخت لازم به اندازه تامین یك سال سوخت یك اتوبوس(6 هزار لیتر) را با استفاده از این روش تولید كرده اند. اما از آنجایی كه لندنی ها روزی 20 میلیون فنجان قهوه می نوشند، ضایعات به جا مانده از این میزان قهوه می تواند سوخت كافی را برای تامین یك سوم كل شبكه اتوبوس رانی لندن فراهم كند.

كارخانه Bio-Bean می تواند سالیانه 50 هزار تن قهوه را بازیافت كند. این شركت ضایعات حاصل از كافی شاپ های خیابانی و همینطور كارخانه های تولید قهوه فوری را جمع آوری می كند و از آن برای استخراج روغن استفاده می كند.

سپس با سایر چربی ها و روغن ها مخلوط می گردد تا 20 درصد از تركیبات سوخت زیستیB20 تولید شود. اتوبوس ها نیازی به تغییر ندارند و این خود یك صرفه جویی بزرگ در هزینه ها است.

سوخت هایی مانند B20 یك سوخت جایگزین سبزتر را فراهم می كنند، چون كه لندن برای مبارزه با آلودگی هوا به حمایت از روش های سبزتر حمل و نقل ادامه می دهد.

صادق خان شهردار لندن گفته است كه از سال 2018، هیچ یك از اتوبوس های معمولی جدید در مركز شهر، دیگر آلاینده نخواهند بود و توسط ناوگان وسیعی از اتوبوس های هیبریدی كمك می شوند.

با این حال، هدف نهایی این است كه لندن تا سال 2050 یك سیستم حمل و نقل با میزان آلایندگی صفر داشته باشد.



 

1396/08/30
22:15:48
5.0 / 5
4467
تگهای خبر: تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی