قاب موبایلی كه قند خون را آزمایش می كند!

قاب موبایلی كه قند خون را آزمایش می كند! نیو وبلاگ: مهندسان دانشگاه كالیفرنیا سن دیگو یك قاب گوشی هوشمند ساخته اند كه می تواند قند خون را آزمایش و تحلیل كند و نتایج را به كاربر اطلاع دهد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، با آمدن گوشیهای هوشمند دیگر نیازی به حمل و خریداری دوربین ها، ضبط صوت ها و پخش كننده های موسیقی احساس نمی شود، زیرا آنها همه در گوشیهای هوشمند گنجانده شده اند.

افراد مبتلا به دیابت بزودی قادر خواهند توسط قاب گوشی كه دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا سن دیگو ساخته اند، قند خون خویش را بسنجند.

نمونه اولیه این قاب كه با نام "GPhone" معرفی شده، چاپ سه بعدی شده و بر روی یك گوشی قرار گرفته است.

در گوشه این قاب یك حسگر قابل استفاده مجدد تعبیه شده كه به یك مدار چاپی وصل شده است. علاوه بر این، در امتداد یك طرف قاب، یك قلم و یك قسمت جدا شدنی طراحی شده كه به سوزن های قابل استفاده برای تست قند خون مجهز شده است و برای هر بار آزمایش، یكی از سوزن ها را در اختیار كاربر می گذارد.

یك اپلیكسین هم این قاب را همراهی می كند تا اطلاعات را از آن گرفته و به كاربر نمایش دهد.

كاربر برای تست قند خون، نمونه خون را توسط قلم روی حسگر می گذارد، قلم به صورت مغناطیسی به حسگر متصل می گردد و حسگر میزان قند خون را محاسبه كرده و نتیجه را با استفاده از بلوتوث به اپلیكیشن مخابره می كند.



یك آنزیم درون حسگر موسوم به "گلوكز اكسیداز" هنگام واكنش با گلوكز موجود در خون، یك سیگنال الكتریكی تولید می كند. این سیگنال توسط الكترودهای حسگر اندازه گیری می گردد.

هرچه غلظت گلوكز خون بالاتر باشد، سیگنال قوی تر خواهد بود.

این حسگر سپس اطلاعات را با استفاده از بلوتوث به گوشی ارسال می كند كه بر روی صفحه نمایش بعنوان یك مقدار عددی در اپلیكیشن سفارشی اندرویدی نمایش داده می گردد.

نتایج تست می تواند برای نظارت بر پیشرفت بیمار در طول زمان ذخیره شود یا با پزشك به اشتراك گذاشته شود.

هر تست حدود 20 ثانیه طول می كشد. هنگامی كه كار كاربر به آخر رسید، می تواند به سادگی سوزن را جدا كرده و دور بیاندازد و حسگر را هم خاموش كند.

این فناوری هنوز در مرحله اثبات مفهومی است و باید توجه داشت كه سوزن ها به احتمال زیاد هزینه بالایی نسبت به نوارهای كاغذی كه معمولا در كیت های آزمایش استفاده می شود، دارند.

علاوه بر این، برای انجام این تست حداقل 12 قطره خون در هر آزمایش مورد نیاز است. با اینكه محققان قصد دارند كه آن را كاهش دهند.

دانشمندان امیدوارند كه این فناوری در آینده در گوشیهای هوشمند استفاده گردد.

"GPhone" توسط یك تیم تحت رهبری پروفسور "پاتریك مرسیر" و "جوزف وانگ" در حال توسعه است و تحقیقات آنها در مجله Biosensors و Bioelectronics انتشار یافته است.




1396/09/18
00:54:37
5.0 / 5
5044
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , دانشگاه , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی