رئیس سازمان فضایی روسیه:

شاید فرمانده اولین گروه اعزامی به ماه یك زن باشد

شاید فرمانده اولین گروه اعزامی به ماه یك زن باشد نیو وبلاگ: دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه روسكاسموس اظهار داشت: این امكان وجود دارد كه یك زن فرمانده اولین گروه اعزامی روسیه به ماه باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ دیمیتری راگوزین در یك كنفرانس مطبوعاتی اختصاص داده شده به بیستمین سالگرد فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی در پاسخ به این سوال كه چرا تعداد فضانوردان زن در این ایستگاه كمتر از مردان بوده به خبرنگاران اظهار داشت: ما هیچ رویكرد جنسیتی برای انتخاب فضانوردان نداریم. حرفه ای بودن برای ما مهم می باشد. در آینده باز این رویه را ادامه می دهیم و احتمال دارد كه فرمانده اولین گروه اعزامی روسیه به ماه یك زن باشد.
رئیس روسكاسموس اصرار كرد كه كلید انتخاب فضانوردان خاصیت های حرفه ای و شخصی آنهاست و نه جنسیت.
راگوزین تصریح كرد كه زنان بارها و بارها به فضا سفر كرده اند، هم بعنوان بخشی از خدمه سفینه های روسیه در دوران جدید و هم پیش از آن در دوران شوروی و همین طور همكاران خارجی در ایستگاه فضایی بین المللی.
وی اضافه كرد، هم اكنون در بین اعضای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی یك زن-فضانورد ناسا- سرنا اونیون در ایستگاه مشغول فعالیت است و در گروه بعدی باز یك زن وجود دارد.
تابحال 61 زن به فضا راه یافته اند. روسیه پیشتاز حضور زنان در فضا بود و اولین و دومین زن فضانورد جهان از این كشور بوده اند. ساویتسكایا، دومین زن فضانورد جهان همین طور اولین زنی است كه در فضا راهپیمایی كرد. یلنا كانتاكوا سومین زن فضانورد روس در زمان اولین پرواز فضایی اش با اقامت 169 روزه در مجتمع مداری میر ركورد اقامت زنان در فضا را به دست آورد.
قبل از این یوگنی میكروین معاون اول شركت فناوری های فضایی "انرگیا" گفته بود كه آغازین فضانوردان روس سپس 2030 به ماه سفر خواهند كرد و ماموریت آنها باید 14 روز طول بكشد.



1397/08/30
15:53:31
5.0 / 5
4473
تگهای خبر: جهان , سازمان , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی