آخرین فناوری معماری دنیا

برج تمیزكننده هوا كه پاركینگ خودروهای پرنده است!بعلاوهتصاویر

برج تمیزكننده هوا كه پاركینگ خودروهای پرنده است!بعلاوهتصاویر نیو وبلاگ: یك شركت معماری به دنبال احداث یك برج عجیب است كه هم بعنوان پاركینگ و محل پرواز خودروهای پرنده عمل خواهد نمود و هم با پوشش گیاهی خود هوای شهر شانگهای را تمیز می كند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینهبیتت، به نظر می رسد خودروی پرنده در حال گذر از دنیای فیلم های علمی تخیلی به دنیای واقعیت هستند.

شركت طراحی و معماری ریچارد (RA+D) با مدیریت ریچارد مورتا كاستیلو طرح یك برج "انرژی صفر" برای میزبانی از خودروهای پرنده را عرضه كرده است.

این برج بلند و هوشمند دارای سایت های فرود برای خودروهای پرنده خواهد بود. طرح های اولیه نشان دهنده یك ساختمان كاملا سبز(انرژی پاك) است، چون كه در واقع یك جنگل عمودی با 50 هزار درخت و درختچه است كه می تواند هوا را تمیز كند.



دبی در اوایل سال جاری تاكسی های پرنده را آزمایش كرد و شركت معماری و طراحی ریچارد هم از مقامات ایالت نوادا و اداره هواپیمایی فدرال اجازه پرواز وسایل نقلیه پرنده برای حمل و نقل را درخواست مجوز كرد. این شركت شواهدی عرضه كرد در خصوص این كه وسایل نقلیه پرنده بزودی در آسمان ظاهر خواهند شد.



RA+D برای نخستین بار طرح های برج خودروی پرنده را در سال 2015 با برج مسكو معرفی نمود و اكنون می گوید كه برج شانگهای می تواند سریع تر از انتظارات، بین سال های 2018 تا 2020 احداث شود.



طراحی این برج از هنر اژدهای چینی الهام گرفته شده است. ایستگاه های پرواز به برج متصل هستند.



این برج می تواند به طور طبیعی هوا را تمیز كند، چون كه گیاهان كربن دی اكسید را می گیرند.



فناوری های پاك هم مانند یك كارخانه بازیافت آب با استفاده از روش ضد عفونی توسط امواج ماورای بنفش بخشی از طراحی این برج بلند و هوشمند هستند.



یك نیروگاه الكتریكی عمودی بر پایه انرژی خورشید، باد، آب و انرژی زمین گرمایی تعبیه خواهد شد.



این ساختمان چند منظوره همینطور می تواند شامل یك مركز همایش، آزمایشگاه های زیست شناسی آب رودخانه و اقامتگاه ها باشد.



این برج با بودجه 600 میلیون دلاری برای احداث در منطقه پودونگ شهر شانگهای طراحی شده است.


ساختمان انرژی صفر كه به صورت ساختمان با (برآیند) انرژی صفر (ZNE) شناخته می شود، ساختمانی با برآیند مصرف انرژی صفر با آلاینده كربن صفر سالیانه می باشد.
در دنیای امروز با عنایت به محدود بودن منابع سوخت فسیلی، ساختمان ها، صنایع و دیگر ارگان ها به سمت استفاده از دیگر انرژی های موجود در زمین مانند انرژی خورشیدی، بادی، زیست انرژی و آبی حركت نموده اند.
ساختمان های قدیمی 40 درصد كل انرژی سوخت فسیلی را در آمریكا و اتحادیه اروپا مصرف می كنند و تولیدكننده های مهمی از گارهای گلخانه ای محسوب می شوند.
اصل مصرف انرژی شبكه صفر بعنوان یك ابزار برای كاهش آلایندگی كربن و وابستگی به سوخت های فسیلی در نظر گرفته می شوند. با اینكه ساختمان های انرژی صفر حتی در كشورهای توسعه یافته هم غیر متداول می باشند، ولی روز به روز اهمیت و محبوبیت بیشتری پیدا می كنند.
اكثر ساختمان های انرژی صفر از شبكه الكتریكی برای ذخیره انرژی استفاده می نمایند ولی برخی از آنها هم مستقل از شبكه می باشند.
انرژی معمولا در مكان با استفاده از تركیب تكنولوژی تولید انرژی همچون تكنولوژی خورشیدی و باد تولید می شود، در حالیكه مصرف كل انرژی به شدت كاسته می شود.
انرژی صفر با كاهش هزینه تكنولوژی های انرژی جایگزین و افزایش هزینه سوخت های فسیلی كاربردی تر می گردد.


ایجاد ساختمان های مدرن انرژی صفر نه تنها با استفاده از پیشرفت صورت گرفته در تكنولوژی ها و تكنیك های انرژی جدید و شاخت و ساز امكان پذیر شده است، بلكه به وسیله تحقیقات دانشگاهی پیشرفت قابل توجهی داشته است.
این تحقیقات اطلاعات دقیق عملكرد انرژی را در ساختمان های قدیمی و آزمایشی جمع آوری می كنند و پارامترهای عملكردی را برای مدلهای كامپیوتری پیشرفته جهت پیش بینی كارآمدی طراحی های مهندسی عرضه می دهند.
مفهوم انرژی صفر به دلیل گزینه های زیاد برای تولید و نگه داری انرژی همراه با روش های مختلف اندازه گیری انرژی (مرتبط با هزینه، انرژی یا انتشار كربن) پذیرفته می گردد.
ایده واصل مصرف انرژی خالص صفر به علت اینكه برداشت از انرژی های تجدیدپذیر وسیله و راهكاری برای حذف آلاینده ها و گازهای گلخانه ای است، توجه بسیاری را به خود معطوف داشته است.
امروزه طرح های مرتبط با اصول انرژی صفر به علت افزایش هزینه های سوخت های فسیلی و تاثیرات مخرب آنها بر روی محیط زیست و شرایط آب و هوایی و برهم زدن تعادل اكولوژیك، بسیار كاربردی و از محبوبیت خاصی برخوردار شده است.
این ساختمان ها می توانند دارای شبكه تامین انرژی جدا و مستقل باشند. بدین ترتیب انرژی به صورت محلی و با استفاده از تركیبی از فناوری های تولید انرژی های نو از قبیل خورشیدی، بادی و بیوسوخت ها تامین می گردد.
این در حالیست كه با استفاده از تكنولوژی های خاص برای سیستم های روشنایی و گرمایش و سرمایش فوق پربازده در مصرف هر چه كمتر انرژی سعی شده است. به عبارت دیگر در یك ساختمان انرژی صفر پیش از تولید انرژی پاك به بهینه سازی مصارف انرژی در بخش های مختلف ساختمان پرداخته شده است و با استفاده هوشمندانه از تكنولوژی تجدیدپذیر، تعادل میان تولید و مصرف انرژی برقرار می گردد.
اگر چه ساختمان های با مصرف انرژی صفر حتی در كشورهای پیشرفته امروز بسیار كمیاب و حتی نایاب می باشند، اما به علت مستقل بودن از سوخت هی فسیلی و كمك به كاهش آلاینده های كربنی در حال رشد بوده وتوجه بسیاری را به خود جلب نموده است.




1396/10/05
19:51:05
5.0 / 5
5711
تگهای خبر: تحقیقات , تكنولوژی , فناوری , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی