شناسایی ویروس آنفلوآنزا با سنسور ریز منفذ!

شناسایی ویروس آنفلوآنزا با سنسور ریز منفذ! نیو وبلاگ: پژوهشگران ˮدانشگاه اوساكاˮ(Osaka University) ژاپن موفق به توسعه یك سنسور ˮریزمنفذˮ(nanopore) برای شناسایی ذرات ویروسی آنفلوآنزا در یك نمونه بیولوژیكی شدند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، در این مطالعه پژوهشگران از هوش مصنوعی برای شناسایی نشانه های ویروس استفاده كردند. این كار پژوهشگران را قادر به شناسایی ویروس ها با استفاده از حسگر ساخت.
این تكنیك بعنوان یك ابزار تشخیصی برای مراقبت از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا و شناسایی آنفلوآنزای خطرناك بسیار مفید می باشد.
آنفلونزا هر ساله میلیون ها نفر را آلوده می كند. در بیماران لطمه پذیر مانند سالمندان، عفونت می تواند كشنده باشد و در بعضی مواد باز عواقب فاجعه بار داشته باشد. با عنایت به اینكه ویروس بسیار مسری است، در مورد شیوع بیماری خطرناك آنفلوآنزا، تشخیص سریع، حساس و دقیق بسیار مهم می باشد.
روش های فعلی برای شناسایی ویروس شامل تكنیك های ژنتیكی است، اما معمولا این روش ها سریع نیستند. برای غلبه بر این موضوع، پژوهشگران ژاپنی یك رویكرد تشخیصی جدید را طراحی كردند كه در آن هوش مصنوعی با یك سنسور ریزمنفذ تركیب میگردد. این سنسور شامل احداث یك جریان مایع از راه یك ریزمنفذ با استفاده از یك جریان الكتریكی كه ریز منفذ را در بر می گیرد، است.
این سیستم افراد را قادر می سازد تا تنها ذرات ویروسی از راه ریزمنفذ عبور كنند، به این معنا كه این سنسور بسیار خاص است. این دستگاه بسیار حساس است، به صورتی كه امكان شناسایی تك تك ذرات ویروسی را باز دارد. پژوهشگران در این مطالعه از هوش مصنوعی برای شناسایی امضای ویروس استفاده كردند.
"ماكوزو توتسوی"(Makusu Tsutsui)، پژوهشگر این مطالعه اظهار داشت: ما از تجزیه و تحلیل آماری ماشین های الكتریكی برای امضای ویروس ها استفاده كردیم. با استفاده از این رویكرد هوش مصنوعی برای تحلیل سیگنال، قادر به شناسایی تفاوت موج های كوچك ویروسی كه از راه چشم انسان قابل مشاهده نیست، باز خواهیم بود. این روش امكان شناسایی با دقت بالا از ویروس ها را فراهم می آورد.
این سیستم همین طور امكان دارد در تشخیص انواع دیگر ویروس ها مفید باشد و این نشان داده است كه می توان از آن در زمینه های مختلف برای تشخیص سریع ویروس ها استفاده نمود.



5.0 / 5
4230
1397/09/12
14:57:52
تگهای مطلب: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی