با تلاش پژوهشگران ام.آی.تی

سم زنبور جایگزین آنتی بیوتیك می شود!

سم زنبور جایگزین آنتی بیوتیك می شود! نیو وبلاگ: پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی.تیˮ با استفاده از سم نوعی زنبور، آنتی بیوتیكی نمایش داده اند كه برای سلول های انسان مضر نمی باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ام.آی.تی نیوز، سم حشراتی مانند زنبورهای معمولی و زنبورهای عسل، سرشار از تركیباتی است كه می توانند باكتری ها را از بین ببرند اما این تركیبات برای انسان ها مضر باز هستند؛ در نتیجه استفاده از آنها بعنوان داروی آنتی بیوتیك ممكن نیست.
پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"(MIT) سپس یك پژوهش سیستماتیك در مورد خاصیت های ضدمیكروبی سم نوعی زنبور در آمریكای جنوبی، توانستند پپتیدهای گوناگونی عرضه كنند كه علاوه بر مقاومت در مقابل باكتری، برای سلول های انسان باز مضر نیستند.
پژوهشگران در بررسی موش ها دریافتند كه قوی ترین پپتید آنها می تواند باكتری "سودوموناس آئروژینوزا"(Pseudomonas aeruginosa) را از بین ببرد. سودوموناس آئروژینوزا، نوعی باكتری گرم منفی است كه سبب عفونت میگردد و در مقابل بیشتر آنتی بیوتیك ها مقاوم است.


"سزار دلا فونته نونز"(Cesar de la Fuente-Nunez)، پژوهشگر دانشگاه ام.آی.تی اظهار داشت: ما در این بررسی، یك مولكول سمی را به مولكولی تبدیل كردیم كه برای درمان عفونت، قابل اعتماد است. ما با تحلیل سیستماتیك ساختار و عملكرد این پپتیدها توانستیم خاصیت و فعالیت آنها را تنظیم نماییم.
پپتیدی كه فونته نونز و همكارانش نمایش داده اند، از سم نوعی زنبور موسوم به "پولیبیا پاولیستا"(Polybia paulista) به دست آمده است. پژوهشگران باور دارند كه این پپتید، برای تولید پپتیدهای دیگر و آزمایش آنها مناسب خواهد بود.
فونته نونز افزود: این پپتید آنقدر كوچك است كه می توان از آن برای جهش بقایای آمینواسیدها بهره برد.
این پژوهش، در مجله "Nature Communications Biology" به چاپ رسید.



5.0 / 5
4373
1397/09/17
20:38:00
تگهای مطلب: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی