درمان بی خوابی شما اینجاست!

درمان بی خوابی شما اینجاست! نیو وبلاگ: پژوهشگران بتازگی مطالعه ای انجام داده اند كه طی آن اعلام نموده اند انواع بیخوابی های مختلف درمان های مختلفی دارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فوربس، افراد بسیاری در سراسر جهان وجو دارند كه به بی خوابی مبتلا هستند و یا از كمبود خواب رنج می برند و یك خواب شبانه كامل و خوب آرزوی آنها است. حالا پژوهشگران در مطالعه ای كه بتازگی انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند كه بی خوابی به صورت كلی به ۵ دسته تقسیم می شود و افراد با دانستن نوع بی خوابی شان می توانند بهترین راه را برای مبارزه با آن انتخاب كنند.
بی خوابی یا كم خوابی یك علامت است كه فرد به صورت مستمر به خواب نمی رود. به عبارتی دیگر مشكل در به خواب رفتن، بیدار شدن مكرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشكال در به خواب رفتن مجدد، بیدار شدن خیلی زود در بامداد و خوابی كه موجب تجدید قوا نشود را بی خوابی گویند.
پژوهشگران بتازگی پاسخ های ۴۰۰۰ فرد را كه در پروژه "رژیم خواب هلند"(Netherlands Sleep Registry)، شركت كرده بودند مورد بررسی قرار دادند. حدودا نیمی از شركت كنندگان بی خوابی داشتند. پژوهشگران عواملی مانند خاصیت های شخصیتی، اختلالات احساسی و خاصیت های خلقی آنها را باز مورد بررسی قرار دادند و سپس با مشاهده نتایج، بی خوابی را به ۵ دسته تقسیم كردند:
نوع اول: افرادی كه در این دسته بندی قرار داشتند، سطح بالایی از احساسات منفی مانند اضطراب و سطح پایینی از احساسات لذت بخش و خوشبختی را داشتند.
نوع دوم: این شركت كنندگان دارای میزان متوسطی از پریشانی احساسی را داشتند، اما میزان احساسات لذت بخش و شادی آنها عادی و طبیعی بود.
نوع سوم: افرادی كه در این گروه بودند باز دارای سطح متوسط پریشانی احساسی بودند، اما میزان احساس لذت و شادی آنها كمتر از حد متوسط بود.
نوع چهارم: این شركت كنندگان سطح پایینی از پریشانی احساسی را داشتند اما در زمان وقوع یك رویداد استرس زا با بی خوابی مزمن مواجه می شدند.
نوع پنجم: افراد این گروه باز دارای سطح پایینی از پریشانی احساسی بودند اما بی خوابی آنها تحت تاثیر وقایع استرس زا نبود.
سپس آن محققان رابطه میان انواع بی خوابی و پاسخ به درمان آنها را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند افرادی كه بیخوابی نوع دوم را داشتند، با "گفتاردرمانی"(talk therapy) درمان می شدند اما افراد گروه چهارم با تجویز دارو مشكل آنها بهبود یافت.
افراد گروه سوم حتی با مصرف داروی خواب هم بهبودی در مشكل آنها دیده نشد.
گروهی كه بیشتر از همه سبب نگرانی پژوهشگران شد گروه اول بودند چونكه آنها در معرض مبتلاشدن به افسردگی قرار داشتند. رفع مشكلات عاطفی اساسی برای بهبود خواب این گروه بسیار مهم می باشد.
پژوهشگران در اختتام گفتند تحقیقات بالینی بیشتری برای تایید نتایج و تعیین سایر دسته ها مورد نیاز است اما باز هم این مطالعه یك گام مهم در درمان بیماری بیخوابی كه ۱۰ درصد افراد جهان به آن مبتلا هستند به حساب می آید.
یافته های این مطالعه در مجله "The Lancet Psychiatry" منتشر گردید.




5.0 / 5
4742
1397/11/03
14:29:56
تگهای مطلب: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی