نمای ۳۶۰ درجه ای از مریخ

نمای ۳۶۰ درجه ای از مریخ نیو وبلاگ: هفته های گذشته دریافتیم كه كاوشگر ˮكنجكاویˮ ناسا بعد از مدتی اقامت در منطقه ˮورا روبن ریجˮ(Vera Rubin Ridge) حالا مقصد دیگری را برای خود برگزیده است و مقصد جدید او ˮكوه شارپˮ (Mount Sharp) است. كوه ائولیس یا كوه شارپ، یك كوه در مریخ است كه در مركز ˮگودال گیلˮ(Gale Crater) سربرافراشته است. ارتفاع این كوه از كف گودال گیل بیشتر از ۵.۵ كیلومتر است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، حالا كاوشگر "كنجكاوی" (Curiosity) ناسا یك ویدئو خیره كننده ۳۶۰ درجه از سطح مریخ و از بالاترین قسمت "ورا روبن ریج" ارسال كرده است.
این ویدئو از اتصال چندین تصویر ثابت با یكدیگر ساخته شده است.
ناسا این ویدئو را منتشر نموده است كه در آن تصاویری از مقصد بعدی كاوشگر كنجكاوی كه كوه شارپ است هم قابل مشاهده می باشد.
جدیدترین منطقه ای كه حالا كنجكاوی در حال بررسی آن است، " Rock Hall Drill Hole " نام دارد.
در این تصویر همینطور قسمت بالایی كوه شارپ كه در فاصله ای دور قرار دارد و مقصد بعدی كنجكاوی است، قابل مشاهده می باشد. منطقه ای كه كنجكاوی می خواهد در كوه شارپ به مطالعه و بررسی آن بپردازد، "Glen Toridon" كه یك منطقه دارای خاك رس است، خواهد بود.
سفر و آنالیزهای كاوشگر كنجكاوی در منطقه "ورا روبن ریج" می تواند به ناسا در كشف ساختارهای جدید كمك نماید.
"ابیگل فریمن" (Abigail Fraeman) یكی از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: تجهیزات نصب شده بر روی این كاوشگر موفق به ردیابی ردیابی "هماتیت" (hematite) كانی معدنی غنی از آهن شده اند كه این كانی اغلب در مناطقی كه در آنجا آب وجود دارد، یافت می شود. مطالعه بیشتر داده های این كاوشگر ما را قادر می سازد تا اطلاعات بیشتری درباره هماتیت ها كسب نماییم.


مریخ نورد كنجكاوی
این كاوشگر پیچیده ترین كاوشگری است كه سازمان فضایی آمریكا (ناسا) به سیاره سرخ (مریخ) فرستاده است. این خودروی شش-چرخه ۲٫۹ متر طول و ارتفاعی به اندازه قد یك انسان معمولی و ۹۰۰ كیلوگرم وزن دارد و می تواند بر روی سطح سیاره حركت نماید و از موانعی تا ارتفاع ۷۵ سانتی متر بالا رود و دارای یك باتری پلوتونیوم است كه به آن اجازه می دهد تا بیشتر از ۱۰ سال به حركت ادامه دهد كه برای بازدید از كل كفِ گودال گیل و حتی صعود به قله كوه شارپ در مریخ زمانی كافی است. این وسیله كه مجهز به انواع تجهیزات علمی است، می تواند از خاك نمونه برداری و سنگ ها را سوراخ كند. یك بازوی رباتیك، نمونه ها را برای آنالیز تركیب شیمیایی به آزمایشگاه درون وسیله منتقل می كند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4

5.0 / 5
4334
1397/11/24
16:56:45
تگهای مطلب: اطلاعات , باتری , پروژه , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی