احتمال مجازات آلمان توسط آمریكا در صورت استفاده از فناوری هوآوی

احتمال مجازات آلمان توسط آمریكا در صورت استفاده از فناوری هوآوی نیو وبلاگ: آمریكا به آلمان گفته است تا استفاده خود از فناوری شركت چینی هوآوی در زیرساخت های اینترنت 5G را متوقف نماید و اگرنه با مجازات روبرو خواهد شد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ایالات متحده آمریكا در حال تحت فشار قرار دادن متحدان خود به عدم استفاده از فناوری های شركت هوآوی است و طی مدت اخیر به آگهی بسنده می كرد اما حالا به تهدید و احتمال بروز عواقب جدی رو آورده است.
نشریه وال استریت متوجه شده است كه "ریچارد گرنل" سفیر ایالات متحده در آلمان نامه ای به وزیر اقتصاد آلمان نوشته و آگهی داده است كه اگر آلمان اجازه دهد شركت های چینی مانند هوآوی در ساخت زیرساخت های شبكه 5G دخیل باشند، ایالات متحده اشتراك هوشمند داده های خودرا با این كشور محدود می كند.
گرنل اظهار داشت كه ارتباطات امنیتی برای امنیت كشورها حیاتی می باشد و شركت هایی مانند هوآوی می توانند این امنیت را تضعیف كنند.
آلمان بعد از آنكه یك بررسی و تحقیق نشان داد هیچ شواهدی وجود ندارد كه هوآوی در انتقال داده ها بوسیله تجهیزات بی سیم اختلال ایجاد كند به هوآوی اجازه داد در قراردادهای 5G این كشور شركت نماید.
مقامات آمریكایی تابحال مداركی بر خلاف این مساله رو نكرده اند بلكه بر احتمال تهدیدات امنیتی تاكید كرده و هوآوی را به نقض تحریم ها و سرقت اطلاعات متهم كرده اند.
البته آلمان با بازرسی كدهای منبع و نظارت بر افرادی كه از شبكه های 5G استفاده می نمایند، در حال پیشبرد بعضی از اقدامات امنیتی برای نظارت بر شركت های چینی است.
اگر آمریكا تهدیدات خودرا عملی كند، می تواند تأثیرات قابل توجهی بر انگلیس و سایر كشورهای اروپایی كه تصمیم به استفاده از تجهیزات چینی در بخش های شبكه خود دارند داشته باشد.
این مساله بالقطع موجب دردسر شركت هایی مانند هوآوی می شود چونكه دسترسی آنها به بازارهای بزرگ را قطع می كند.
كشورهای دیگر باز به این علت كه داده های امنیتی آمریكا برایشان حیاتی می باشد حتی اگر اعتقاد نداشته باشند كه شركت های چینی یك تهدید واقعی هستند از كار با این شركت ها هراس خواهند داشت.



1397/12/21
00:02:19
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: اطلاعات , اقتصاد , اینترنت , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی