با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

درمان تورم مغز سپس سكته با كمك ژن درمانی

درمان تورم مغز سپس سكته با كمك ژن درمانی نیو وبلاگ: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدیدی دریافتند كه امكان دارد بتوان در آینده، با كمك ژن درمانی به مقابله با تورم مغز سپس سكته پرداخت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ان سی بی، پژوهش جدیدی كه در "دانشگاه كالیفرنیای جنوبی"(USC) انجام شده، نشان داده است كه شاید روزی، یك روش درمانی بتواند به مغز كمك نماید كه سپس سكته از عهده ترمیم خود برآید و حتی از لطمه های احتمالی سپس آن باز پیشگیری كند.
هنگامی كه فردی سكته می كند، مغز او با ملتهب شدن واكنش نشان داده است. سپس، ناحیه لطمه دیده توسعه می یابد و این مساله به ناتوانی فرد می انجامد. پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیای جنوبی در بررسی جدیدی، یك ژن اصلی را معرفی كردند كه با التهاب مغز ارتباط دارد و می توان از آن برای بهبودی مغز بهره برد.
این ژن موسوم به "TRIM9"، در مغزهای جوان فراوان است اما با افزایش سن، تا اندازه قابل توجهی كاسته می شود و خطر سكته مغزی را بیشتر می كند. پژوهشگران در بررسی مدلهای آزمایشگاهی دریافتند مغزهای مسن تری كه سطح TRIM9 در آنها پایین تر است، تورم بیشتری دارند و امكان بروز سكته باز در آنها بیشتر است اما هنگامی كه پژوهشگران برای انتقال TRIM9 به مغز لطمه دیده، از یك ویروس بی خطر استفاده كردند، تورم مغز به شكل قابل توجهی كم شد و به بهبود مغز منجر گردید.
"جائه جونگ"(Jae Jung)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: نمی توان اظهار داشت كه ژن درمانی با كمك انتقال ویروس می تواند به یك روش درمانی مطمئن برای سكته و مشكلاتی از این دست تبدیل گردد. این روش، بسیار آهسته صورت می گیرد؛ در حالیكه درمان سكته باید طی ۳۰ دقیقه تا یك ساعت نخست صورت گیرد.
وی ادامه داد: مرحله بعد پژوهش ما، شناسایی ماهیت و عملكرد دقیق بیان ژن TRIM9 است. شاید راهی برای فعالسازی ژن TRIM9 بلافاصله سپس سكته وجود داشته باشد تا به وسیله آن بتوان درمان را دقیقاً در زمان مناسب شروع كرد.
جونگ افزود: همه التهاب ها برای مغز مضر نیستند. التهاب، نقش مهمی در مبارزه با عفونت دارد و می تواند بافت مرده را مشخص نماید اما در صورت طولانی شدن می تواند به از بین رفتن نورون ها و لطمه دیدن رگ های خونی مغز منجر شود.
این پژوهش، در مجله "Cell Reports" به چاپ رسید.



1398/01/26
16:35:44
5.0 / 5
4378
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی