نمایشگاه الكامپ شروع شد

نمایشگاه الكامپ شروع شد به گزارش نیو وبلاگ بیست و سومین نمایشگاه الكامپ كار خود را از امروز شروع نمود؛ نمایشگاهی كه بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الكترونیك و كامپیوتر كشور به شمار رفته و بیش از بیست سال است كه با حضور دست اندركاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.


 آخرین دستاوردهای صنعت الكترونیك و رایانه، اعم از سخت افزار و نرم افزار هر سال در نمایشگاه الكامپ برای علاقمندان به نمایش در می آید. نمایشگاهی كه هر سال برگزاری آن با برخی انتقادات و البته امیدواری هایی نسبت به بهبود روند برگزاری اش نسبت به سالهای گذشته همراه می شود. سال گذشته الكامپ ۲۲ از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد اما یكی از خواسته های سازمان نظام صنفی رایانه ای از زمانی كه مسوولیت برگزاری الكامپ را بر عهده گرفت، تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه از پاییز به تابستان به دلیل مشكلات مربوط به كمبود فضا و ترافیك موجود بود كه این اتفاق در الكامپ ۲۳ امسال رخ داد و بدین ترتیب این نمایشگاه از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد برگزار می شود.همان طور كه ناصرعلی سعادت - رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای - اظهار كرده است، نمایشگاه الكامپ فرصتی برای حل مشكلات صنعت و ایجاد فضای توسعه اقتصادی است. به همین دلیل در تكمیل زنجیره كارآفرینی كه در سال­های گذشته با حمایت از استارتاپ­ها آغاز شد، امسال سالن اشتغال راه اندازی می شود. افتتاح فاز سوم شبكه ملی اطلاعات كه از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم است نیز در الكامپ امسال اتفاق خواهد افتاد و این پروژه در روز یكشنبه (۱ مرداد) به طور رسمی افتتاح خواهد شد.راه اندازی سالن اشتغال (HR Market) برای نخستین بار در الكامپ ۲۳، حضور بازی سازها برای دومین بار و استارت آپ ها برای سومین بار از دستاوردهای سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان متولی برگزاری الكامپ اعلام شده است.
در الكامپ ۲۲، استارت آپ هایICT برای دومین سال پیاپی حضور داشتند. تعداد این شركت های نوپا كه در اولین حضور خود در الكامپ بیست ویكم، ۸۰ شركت بودند، به ۲۵۰ مورد رسید و مقرر شد طرح های برتر در پایان نمایشگاه و پس از ارزیابی داوران به نمایشگاه سبیت آلمان اعزام شوند اما در این دوره و بنا بر اعلام مسوولان، توجه ویژه ای به استارت آپ ها در نمایشگاه شده است. حدود ۷۰۰ استارت آپ اقدام به ثبت نام كرده و حدود ۴۰۰۰ متر از كل نمایشگاه امسال در سالن ۸ و ۹ به آنها اختصاص یافته است.
در نمایشگاه سال گذشته در بخش خارجی و بین الملل سه پاویون از كشورهای چین، تایوان، كره حضور یافتند. یك هیات ۶۰ نفره از مالزی نیز از الكامپ بازدید كرد. همچنین بنا بر اعلام، سبیت آلمان كه از مهم ترین نمایشگاه های IT دنیاست، با الكامپ همكاری رسمی داشت. این روند طبق آنچه اعلام شده، برای الكامپ ۲۳ نیز برقرار است و قرار شده بیش از ۲۰ كشور خارج از كشورهای چین، ژاپن، دانمارك، آمریكا و روسیه حضور یابند و چند كشور نیز خود به صورت رسمی در این نمایشگاه حاضر شوند. همچنین توسط سازمان نصر، با برخی كشورهای اروپایی از جمله آلمان برای جذب سرمایه خارجی به منظور رونق تولیدات شركت های داخلی رایزنی هایی شده است.
مجموع شركت های حضوریافته در الكامپ ۲۲، با حضور استارت آپ ها، شركت های بازی سازی، پایون استان ها و سایر شركت های داخلی و خارجی به بیش از ۶۰۰ شركت رسید. حضور شركت های تولیدكننده بازی های رایانه ای تحت عنوان الكام گیمز برای نخستین بار در الكامپ ۲۲ انجام شد و امسال نیز این بخش دومین تجربه خود را خواهد داشت و همچنین بخش مسابقات بازی های رایانه ای در سطح ملی به آن افزوده خواهد شد.
طبق توضیحات رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای درباره وضعیت پیش ثبت نام ها، بیش از ۶۱۱ مجموعه در مرحله پیش ثبت نام الكامپ بیست و سوم تقاضای خود را اعلام كردند كه در مجموع با احتساب فضاهای داخلی و بیرونی ۶۳ هزار متر به ثبت رسیده است كه از این مقدار ۵۸ هزار متر ریالی است و پنج هزار و ۳۰۰ متر تقاضای ارزی داده شده علاوه برآن ۸ هزار متر فضای بیرونی پیش ثبت نام شده است.
اما ادغام دو نمایشگاه الكامپ و تلكام نیز از مسائلی كه هر ساله در زمان برگزاری این نمایشگاه ها مطرح می شود. طبق برخی اظهارات گفته می شود با توجه به محتوای تقریبا مشترك هر دو نمایشگاه و جلسه ای كه مسئولان وزارت IC، صنعت و معدن و سازمان نظام صنفی برگزار شده، شاید این اتفاق دوباره در سال ۹۷ رخ دهد و هر دو نمایشگاه به صورتی یكپارچه در كنار هم قرار گیرند.

 بیست وسومین دوره نمایشگاه بین المللی الكترونیك، رایانه و تجارت الكترونیك(الكامپ)، امسال از تاریخ ۳۰ تیر تا دوم مرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پذیرای علاقمندان به حوزه فناوری اطلاعات است.

1396/04/30
17:45:49
5.0 / 5
5787
تگهای خبر: الكامپ , اینترنت , فناوری اطلاعات , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی