با ربات ساخت محققان دانشگاه براون

تفكیك دستخط انسان و ربات سخت شد

تفكیك دستخط انسان و ربات سخت شد نیو وبلاگ: یك روز در آینده ای نه چندان دور ربات ها قادر خواهند بود به انسان ها در محیط كار كمك كنند و وظیفه یادداشت برداری یا طراحی نمودارها را انجام دهند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه "براون"(Brown) رباتی ساخته اند كه می تواند به زبان های مختلف بنویسد و همین طور طرح هایی را نقاشی كند.
این ربات بعد از آموختن نوشتن حروف ژاپنی، توانست به خود آموزش دهد كه چگونه آن كلمات را به ۱۰ زبان گوناگون كپی كند. این زبان ها شامل هندی، یونانی و انگلیسی بودند.
ربات مذكور از الگوریتمی استفاده می نماید كه به آن كمك می نماید درباره نحوه و مكان حركت دادن قلم خودش تصمیم بگیرد و هر حرف از حروف الفبا را از هم تفكیك دهد تا در نهایت با قرار دادن درست حروف، كلمه ای صحیح را بنویسد.
"آتسونوبی كوتانی"(Atsunobi Kotani) محقق ارشد پروژه اظهار كرد، این ربات می تواند تنها با نگاه كردن به تصویر یك كلمه، حركت مناسب نوشتن حروف را باردیگر تولید نماید كه این امر موجب می شود تشخیص نویسنده حروف توسط مخاطبان سخت باشد و نتوان به درستی تشخیص داد كه آن كلمه را یك ربات نوشته یا انسان؟


دو الگوریتم در ربات تعریف شده كه موجب می شود خودش توانایی نوشتن داشته باشد.
یك الگوریتم جهانی هم ربات را قادر می سازد كه به كلی به تصویر كلمه نگاه كند و تصمیم بگیرد كه از كجا آغاز به نوشتن كند یا كجا حرف بعدی را بنویسد.
نكته اعجاب انگیز این ربات این است كه حتی می تواند كلماتی را بنویسد كه تابحال زبان آنها را ندیده. این در شرایطی است كه صحت عملكرد آن به ۹۳ درصد می رسد.
اگر تصویر یك "امضا" به ربات داده شود، می تواند امضا را هم باردیگر طراحی كند.
ربات ساخت محققان دانشگاه "براون" همین طور توانست تصویر نقاشی معروف داوینچی با عنوان "مونالیزا" را هم طراحی كند.






منبع:

1398/03/08
11:55:39
5.0 / 5
4424
تگهای خبر: پروژه , جهان , دانشگاه , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی