كهكشانی كه در هسته خود یك سیاه چاله كلان جرم دارد

كهكشانی كه در هسته خود یك سیاه چاله كلان جرم دارد نیو وبلاگ: ناسا در تصویر روز خود، عكس یك كهكشان بیضوی را با كاربران به اشتراك گذاشت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، این كهكشان بیضوی " مسیه ۵۹" (Messier 59) نام دارد و یكی از سه نوع اصلی كهكشان ها به شمار می آید.
بطور كلی سه نوع اصلی از كهكشان ها وجود دارد كه شامل كهكشان های "نامنظم"، "بیضوی" و "مارپیچی" است.
"كهكشان های بیضوی" كهكشان هایی هستند كه شكلی بیضی گون دارند و بازوهای مارپیچی در آنها دیده نمی گردد. كهكشان های بیضوی بیشترین تعداد را در بین انواع دیگر دارند.
شكل یكنواختی كه در ساختار آنها وجود دارد، نشان از سن زیاد و پیری این كهكشان ها دارد. همین طور ستاره های قرمز در این نوع كهكشان زیاد به چشم می خورد.
"كهكشان مارپیچی" دارای بازوهای مارپیچی است و در ساختار آن یك دیسك چرخان دیده می شود. مركز این نوع كهكشان نیز یك برآمدگی كره مانند دارد كه غالباً از ستارگان پیر تشكیل شده است.
"كهكشان نامنظم" هم به كهكشانی گفته می شود كه برخلاف كهكشان مارپیچی یا كهكشان بیضوی ساختار مشخصی نداشته باشد. ساختار كهكشان نامنظم نامعمول است.
كهكشان " مسیه ۵۹" هم كه با نام "ان جی سی ۴۶۲۱"(NGC ۴۶۲۱) شناخته می شود، در صورت فلكی دوشیزه قرار دارد و در هسته آن یك "سیاه چاله كلان جرم" وجود دارد. دانشمندان تخمین زده اند كه جرم این سیاهچاله ۲۷۰ میلیون برابر جرم خورشید است.






منبع:

1398/03/13
15:28:18
5.0 / 5
4604
تگهای خبر: دانشمند , كهكشان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی