فضانورد روس ركورد زد

فضانورد روس ركورد زد به گزارش نیو وبلاگ پاول ولاسف سرپرست مركز آموزش فضانوردان ضمن ابراز رضایت از میزان تلاش و سطح كار اولگ كانوننكو كه از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشته اظهار داشت: او طی چهار مأموریت فضایی در این ایستگاه فضایی ۷۳۷ روز كار كرده است و با این تعداد روز، از مرز ركورد یوری مالنچنكو دیگر فضانورد روسیه كه طی ۵ پرواز ۷۰۲ روز در فضا بسر برده عبور كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ كانوننكو همراه با دیوید سنت ژاك كانادایی و آنه مك كلین آمریكایی، بعد از گذراندن هفت ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی، با ناو سایوز ام. اس -۱۱ در ۲۵ ژوئن به زمین بازگشتند.
پاول ولاسف اظهار داشت: من خوشحال هستم كه كانوننكو با اقامت ۷۳۷ روز در ایستگاه فضایی بین المللی یك ركورد جدید به دست آورد چون تا امروز هیچكس چنین پروازی را در این ایستگاه نداشته است. امیدوارم او پس از توانبخشی، كار خویش را بعنوان یك فضانورد فعال ادامه دهد و در آینده شاهد ركورد جدیدی از او باشیم.
لازم به ذكر است كه كانوننكو ساعاتی بعد از فرود در قزاقستان به شهرك ستاره ای در نزدیكی مسكو وارد شد، جایی كه پزشكان چند هفته از سلامت او مراقبت می كنند. بعد از آن هم برای دستیابی به وضعیت كامل سلامتی، مدتی را در یك آسایشگاه توانبخشی در سوچی خواهد گذراند.
اینك اولگ كانوننكو با اقامت ۷۳۷ روزه كه طی ۴ سفر فضایی به دست آورده پس از گنادی پادالكا با ۸۷۸ روز، یوری مالنچنكو با ۸۲۷ روز (۷۰۲ روز در ایستگاه فضایی بین المللی و ۱۲۵ روز اقامت در ایستگاه فضایی میر)، سرگئی كریكالف با ۸۰۳، الكساندر كالری با ۷۶۹ روز، سرگئی آودیف با روز ۷۴۷ روز در ردیف ششم ركورد داران اقامت فضایی قرار می گیرد.
كانوننكو متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۶۴ در چاردژو، تركمنستان كه در آن زمان بخشی از شوروی به حساب می آمد، است. در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه حمل و نقل هوایی خاركف بعنوان مهندس مكانیك فارغ التحصیل شد.
بعد از فارغ التحصیلی از موسسه هوانوردی خاركف وی در دفتر طراحی سامانه های فضایی در سامرا بعنوان مهندس طراح مشغول به كار گردید. در سال ۱۹۹۰ دوره های تحصیلات تكمیلی موسسه حمل و نقل هوایی كوئیبیشف را به پایان رساند و در زمینه طراحی سامانه های خودكار تخصص گرفت. وی در سال ۱۹۶۶ بعنوان فضانورد انتخاب گردید.


 

1398/04/08
14:38:25
5.0 / 5
3930
تگهای خبر: دانشگاه , فضا , بین المللی , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی