هزینه ۱۱ میلیون دلاری روی دست گوگل به خاطر تبعیض سنی

هزینه ۱۱ میلیون دلاری روی دست گوگل به خاطر تبعیض سنی به گزارش نیو وبلاگ شركت گوگل می خواهد به منظور ختم قائله شكایت ۲۲۷ نفر از این شركت در خصوص عدم استخدام آنها به خاطر شرایط سنی، ۱۱ میلیون دلار بعنوان غرامت به آنها پرداخت كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، گوگل برای خاتمه دادن به پرونده هایی كه از سال ۲۰۱۵ به جریان افتاده اند و از این شركت برای تبعیض سنی و عدم استخدام به علت شرایط سنی شكایت كرده اند، در نظر دارد مبلغ ۱۱ میلیون دلار به این ۲۲۷ نفر كه معتقدند كه به رغم شایستگی و فقط به علت سن شان رد شده اند، پرداخت كند.
گوگل برای این كار و حصول توافق باید فعلا منتظر اجازه قاضی پرونده باشد. گوگل همینطور خویش را متعهد به آموزش های بیشتر برای كارمندان و مدیران به منظور آگاهی بخشی بیشتر راجع به سن گرایی یا همان تبعیض سنی و مسائل در رابطه با سن كرده است.
این چالش در مقابل گوگل به پرونده "رابرت هیث" در سال ۲۰۱۵ بازمی گردد. طبق گفته "هیث"، او برای شغلی درخواست داده بود و مصاحبه شده بود كه استخدام كننده به وی گفته بود یك گزینه عالی برای تصدی آن است. اما فقط به علت شرایط سنی رد شده است.
شكایت "هیث" اندكی بعد با شكایت "شریل فیلكس" همراه شد. فیلكس مدعی است در حالیكه گوگل ۴ بار با وی در چهار زمان مجزا مصاحبه كرده است، اما طی یك مصاحبه به او گفته شده است كه یك رزومه جدید را با تاریخ فارغ التحصیلی اش پر كند تا مصاحبه گران بتوانند ببینند چند ساله است و سپس درخواست او را رد كرده اند.
با فرض اینكه این توافق حاصل شود، ۲.۷۵ میلیون دلار از این ۱۱ میلیون دلار به صندوق وكلا واریز خواهد شد. حدود ۳۵ هزار دلار به هر شاكی تعلق خواهد گرفت و ۱۰ هزار دلار اضافی هم به فیلكس بعنوان شاكی اصلی اعطا خواهد شد.
گوگل نخستین شركتی نیست كه با تبعیض سنی درگیر است، بلكه تابحال اینتل، اوراكل و فیس بوك، همه به رفتارهای مشابه متهم شده اند.
سن گرایی(Ageism) یا تبعیض سنی به كلیشه سازی یا تبعیض ضد یك فرد یا گروه به علت شرایط سنی گفته می شود. سن گرایی همینطور مجموعه ای از باورها، هنجارها و ارزش هایی است كه برای توجیهِ تبعیض بر مبنای سن فرد به كار می رود.



1398/05/01
17:46:12
5.0 / 5
4706
تگهای خبر: فیس بوك , گوگل , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی