تولید برق آیكیا بیشتر از مصرفش خواهد شد

تولید برق آیكیا بیشتر از مصرفش خواهد شد نیو وبلاگ: شركت ˮآیكیاˮ(IKEA) تا آخر سال جاری بیشتر از آن چیزی كه مصرف می كند، انرژی تولید خواهد نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، بسیاری از شركت ها در حال سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر هستند، اما چند شركت می توانند ادعا كنند كه بیشتر از آنچه نیاز دارند، تولید می كنند؟ شركت آیكیا در حال نزدیك شدن به این ادعاست.
این شركت عنوان نمود كه تا پیش از آخر سال ۲۰۱۹ انرژی تجدید پذیر بیشتری نسبت به انرژی مورد استفاده در فروشگاه های خود تولید خواهد نمود.
آیكیا(IKEA) شركت سوئدی و چندملیتی است كه در زمینه فروش تخت خواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می كند.
شركت آیكیا در سال ۱۹۴۳ توسط "اینگوار كمپراد" در سوئد بنیان نهاده شد. نام شركت از كنار هم گذاشتن حروف ابتدایی چهار كلمه نام، نام خانوادگی، نام مزرعه ای كه وی در آن بزرگ شد و نام ناحیه محل اقامت وی در سوئد تشكیل شده است.
دفتر مركزی شركت آیكیا در كشور هلند، قرار دارد. نخستین فروشگاه آیكیا در سال ۱۹۵۸ در سوئد افتتاح شد. همینطور نخستین فروشگاه های آیكیا در خارج از سوئد به ترتیب در سال ۱۹۶۳ در نروژ و در سال ۱۹۶۹ در دانمارك شروع به كار كردند.
این فروشگاه زنجیره ای لوازم خانگی اعلام نمود كه طی یك دهه گذشته حدود ۲.۸ میلیارد دلار در انرژی خورشیدی و بادی سرمایه گزاری نموده است و به رویترز اظهار داشت كه می خواهد بودجه خویش را برای فناوری تجدیدپذیر افزایش دهد.
این شركت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ پنل های خورشیدی خانگی را در فروشگاه های سراسری خود عرضه نماید. در نهایت هم می خواهد تا سال ۲۰۳۰ به تراز مثبت اقلیمی برسد، یعنی میزان انتشار آلاینده ها را به درصد منفی برساند.
زمان بندی این شركت اتفاقی نیست، چون كه مانند گوگل، آمازون و سایر شركت ها، از همایش جهانی برخورد با تغییر اقلیم و همایش كنگره اقلیم سازمان ملل برای پیمودن این مسیر استفاده می نماید.
این یك عمل فداكارانه نیست. چونكه این اقدام می تواند اعتبار شركت ها را در نگاه عموم افزایش دهد و در نهایت از نظر فروش به نفع آنها می شود. ازاین رو سرمایه گذاری در توسعه انرژی های تجدید پذیر نه یك خرج، بلكه یك درآمد دراز مدت است.
شركت های دیگر هم باید بزودی به این كمپین بپیوندند، وگرنه معلوم نیست كه چه جایگاهی در نگاه عموم خواهند داشت و این تعلل چقدر آنها را از رقابت عقب خواهد انداخت.



1398/07/01
22:12:23
5.0 / 5
4471
تگهای خبر: جهان , سازمان , سرمایه گذاری , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی