برترین تصاویر فضایی هفته گذشته از نگاه اسپیس

برترین تصاویر فضایی هفته گذشته از نگاه اسپیس نیو وبلاگ: پایگاه خبری ˮاسپیسˮ منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، پایگاه اسپیس منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر نمود.
ستاره دنباله دار بین ستاره ای
در تاریخ ۲۴ نوامبر سال جاری، تیمی از ستاره شناسان با استفاده از تلسكوپ های "كِك"(Keck) در هاوایی موفق به رصد ستاره دنباله دار "۲I/Borisov" شدند.
تصویر سمت چپ عكس جدیدی است كه از این ستاره دنباله دار رصد شده است. در عكس سمت راست هم می بینیم كه تصویر این ستاره دنباله دار با تصویر زمین تركیب شده است تا مقیاس بزرگی ستاره را نشان دهد.
تخمین زده شده كه طول دنباله این ستاره حدودا ۱۶۰ هزار كیلومتر باشد.


آثار به جامانده در ماه توسط چینی ها
درتاریخ ۳۱ ژوئیه سال جاری میكروماهواره "Longjiang-۲" چین با سطح ماه به هدف خوردن كرد.
در این راستا، فضاپیمای رباتیك "مدارگرد شناسایی ماه "(LRO) ناسا یك سری تصاویر جدید از ماه به ثبت رسانده كه قبل و بعد برخورد فضاپیمای چینی ها با ماه را نشان میدهد. با كمی توجه به این عكس متحرك می توان دریافت كه با برخورد فضاپیما به ماه، تغییراتی در سطح آن به وجود آمده است.


پرتاب " موشك آریان ۵"(Ariane ۵)
در تاریخ ۲۶ نوامبر، موشك "آریان ۵"(Ariane ۵) دو ماهواره ارتباطی را به مدار فرستاد. هدف از پرتاب این ماهواره ها افزایش اتصالات موبایل بود.
این دو ماهواره حدودا بعد از نیم ساعت از لحظه پرتاب، با موفقیت از قسمت فوقانی موشك جدا شدند و راه خود به سمت مدار را ادامه دادند.


ارسال ماهواره آمریكایی ها به فضا
در تاریخ ۲۷ نوامبر، یك موشك متعلق به "سازمان پژوهش های فضایی هند"(ISRO) كه "وسیله پرتاب ماهواره قطبی" نام دارد، ۱۳ نانو ماهواره متعلق به آمریكا كه ۱۲ فروند از آنها برای یك شركت تصویربرداری از زمین است را به فضا فرستاد.
"وسیلهٔ پرتاب ماهوارهٔ قطبی"(PSLV) سازمان پژوهش های فضایی هند از مركز فضایی "ساتیش داوان"(Satish Dhawan) در هند، ماهواره ها را به فضا فرستاد.


بچه ستاره ها در آسمان
تلسكوپ فضایی هابل تصویر یك كهكشان را ثبت نمود كه ممكنست با شكل گیری ستاره های تازه متولد شده، منفجر شود.
این كهكشان "ان جی سی ۳۷۴۹"( NGC ۳۷۴۹) نام دارد و حدود ۱۳۵ میلیون میلیون سال نوری از ما فاصله دارد و خطوط درخشان موجود در آن حاصل انتشار عناصر درون طیف نور كهكشان است.
این به این معناست كه این كهكشان مقدار زیادی مواد تشكیل دهنده ستاره و ستاره های جدید پرانرژی دارد.


دو همسایه كهكشانی
در صورتیكه همزیستی مسالمت آمیز در بین كهكشان های همسایه امری معمول است، ولی این دو كهكشان برای راحت بودن، زیادی به هم نزدیك هستند.
كهكشان سمت راستی "ان جی سی ۶۲۸۶"(NGC ۶۲۸۶) و سمت چپی "ان جی سی ۶۲۸۵" نام دارند و میان این دو یك جاذبه گرانشی قوی وجود دارد و گاز و غبار آنها به فضای میان ستاره ای می رود.
این امر سبب می شود كه این كهكشان ها از زمین به حالت لكه دار دیده شوند.
تلسكوپ فضایی "هابل" تصویر این كهكشان های همسایه را به ثبت رسانده كه ۲۵۰ میلیون سال نوری از ما فاصله دارند.






منبع:

1398/09/10
14:59:03
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: پژوهش , تلسكوپ , ربات , رباتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی