نخستین كامیون برقی خودران حمل چمدان آزمایش شد

نخستین كامیون برقی خودران حمل چمدان آزمایش شد به گزارش نیو وبلاگ شركت هواپیمایی ˮایر فرانسˮ اولین كامیون خودران برقی مخصوص حمل چمدان ها را با موفقیت آزمایش كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، فرودگاه تولوز-بلانیاك در فرانسه ماه گذشته با شروع آزمایش یك تراكتور یا كامیون خودران حمل در شرایط خدمات واقعی فرودگاهی، برای نخستین بار در جهان موفق به انجام چنین كاری شد.
این وسیله نقلیه خودران كه توسط شركت "Charlatte Autonom" ساخته شده است، یك وسیله نقلیه رباتیك به نام "AT۱۳۵" است كه برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل ایمن چمدان ها بین قسمت تحویل چمدان ها و قسمت بارگیری هواپیما طراحی شده است.
از آنجائیكه "AT۱۳۵" هم برای راندن معمولی و هم رانندگی مستقل و خودكار طراحی شده است، شبیه به یك تراكتور استاندارد به نظر می آید، اما داخل آن یك كامپیوتر، پنج "لیدار" چند لایه، دوربین های جلو و عقب و سیستم ناوبری داخلی و GPS وجود دارد.
این وسیله نقلیه برقی از یك باتری ۳۲ كیلووات ساعتی نیرو می گیرد و حداكثر سرعت آن به ۲۴ كیلومتر در ساعت می رسد. همینطور قابلیت حمل تا ۲۵ تن بار را دارد.


مقصد این كامیون بعد از بارگیری چمدان ها با استفاده از یك صفحه لمسی برنامه ریزی می شود و به صورت خودران به هواپیما می رسد. هنگامی كه به هواپیما رسید، به صورت خودكار برای پیاده كردن چمدان ها متوقف می شود و بعد از اتمام، بار دیگر به مبدا برمی گردد.
"AT۱۳۵" به صورت مشترك با همكاری شركت "ناویا"(Navya) كه سیستم خودران را تأمین كرد، شركت "Groupe ۳S" با تخصص در زمینه حمل و نقل زمینی، شركت هواپیمایی "ایر فرانس"، فرودگاه تولوز-بلانیاك و شركت TCR كه مسئولیت نگهداری و عملیات را بر عهده دارد، ساخته شده است.
این كامیون خودران از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ شروع به كار كرده است و طبق گفته "وینسنت یوزبی" رئیس بخش نوآوری در "ایر فرانس"، انجام این آزمایش در دنیای واقعی، نخستین قدم برای رواج گسترده تر وسایل نقلیه خودران در فرودگاه ها است.



1398/09/18
13:55:58
5.0 / 5
4508
تگهای خبر: باتری , جهان , خدمات , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی