60 ماهواره استارلینك امروز پرتاب می شود

60 ماهواره استارلینك امروز پرتاب می شود به گزارش نیو وبلاگ بنا به اعلام شركت ˮاسپیس ایكسˮ(SpaceX)، قراراست امروز سومین مأموریت پرتاب ماهواره های اینترنتی ˮاستارلینكˮ( Starlink) به مدار صورت گیرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ناسا، شركت "اسپیس ایكس"( SpaceX ) پرتاب ماهواره های اینترنتی "استارلینك"( Starlink) را ادامه خواهد داد و امروز سومین مأموریت پرتاب ۶۰ ماهواره به مدار را عملیاتی خواهد نمود.
در این راستا مقرر است ماهواره های "استارلینك" سوار بر موشك "فالكون ۹" امروز عصر در ساعت ۹: ۴۹ AM به وقت" EST"(۱۸: ۱۹ به وقت تهران) به فضا پرتاب شوند. این مأموریت كه "استارلینك v۱.۰ L۳" نام دارد، از پایگاه پرتاب "كیپ كاناورال"(Cape Canaveral) در فلوریدا صورت خواهد گرفت.
نیروی هوایی آمریكا پیشبینی كرده كه وضعیت آب و هوا برای انجام این مأموریت ۵۰ درصد مناسب می باشد و اگر امروز این مأموریت انجام نشود، فردا صورت خواهد گرفت چونكه شرایط آب وهوا در فردا بهبود خواهد یافت و تا ۷۰ درصد برای انجام مأموریت مطلوب خواهد بود.
این دومین مأموریت پرتاب مداری "فالكون ۹" در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود ولی به صورت كلی سومین مأموریت فالكون ۹ است چونكه در اوایل ماه جاری توانایی كپسول دراگون در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشكل هنگام صعود آزمایش شد و دراگون با استفاده از "فالكون ۹" این كار را انجام داد.


مقرر است همراه با فالكون ۹، ۶۰ ماهواره استارلینك به فضا پرتاب شود كه هركدام از این ماهواره ها ۲۶۰ كیلوگرم وزن دارند كه مجموع بار فالكون ۹ به ۱۵ هزار و ۶۰۰ كیلوگرم می رسد.
این ماهواره ها به ارتفاع ۲۹۰ كیلومتری از فراز زمین می رسند و بعد از آن با استفاده از سوزاندن سوخت "كریپتون" به ۳۵۰ كیلومتری زمین می رسند.


مأموریت "استارلینك v۱.۰ L۳" بعنوان بخشی از مأموریت پرتاب ماهواره های استارلینك است كه تعداد آنها به هزار و ۵۸۴ ماهواره می رسد.
شركت "اسپیس ایكس" می خواهد در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۴ مأموریت پرتاب استارلینك را به انجام برساند كه این مأموریت دومین پرتاب امسال خواهد بود.
در نهایت، بعد از گذشت ۶۱ دقیقه و ۴۸ ثانیه بعد از پرتاب، ۶۰ ماهواره مرحله پایانی مأموریت را انجام خواهند داد و در مدار، عملیات خویش را آغاز می كنند.
ماهواره های "استارلینك" بخشی از برنامه اسپیس ایكس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسك" مدیرعامل این شركت از كمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یك پهنای باند جهانی شروع شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینك را بعنوان یك سیستم پهنای باند ارزان قیمت كه می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.
"ماسك" باید حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند حداقل پوشش اینترنت را ایجاد كند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. به قول "اسپیس ایكس"، صورت فلكی متشكل از ماهواره های استارلینك می تواند در آینده به صورت قابل ملاحظه ای رشد كند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.



1398/11/08
09:10:54
5.0 / 5
4553
تگهای خبر: اینترنت , جهان , سرویس , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی