برنامه ناسا برای ارتباط لیزری با فضانوردان مریخ

برنامه ناسا برای ارتباط لیزری با فضانوردان مریخ به گزارش نیو وبلاگ بنابر گزارش ها ناسا مقرر است از راه لیزر با فضانوردان كه در سال ۲۰۳۰ به مریخ خواهند رفت، ارتباط برقرار كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، ناسا كه اكثراً از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط بین فضا و زمین بهره برده حالا به دنبال استفاده از لیزرها است.
از آنجائیكه ناسا می خواهد در سال ۲۰۳۰ فضانوردان را به مریخ بفرستد چگونگی ارتباط برقرار كردن با فضانوردان در مریخ بسیار مهم خواهد بود.
شبكه فضای دوردست ناسا(DSN) در حال دریافت یك "بشقاب"(dish) جدید برای سیگنال های پیشرفته لیزری است. "شبكه فضای دوردست ناسا"(دی اس ان) شبكهٔ آنتن هایی است كه از مأموریت های فضاپیماها و مشاهدات فضایی رادیویی و راداری كه به اكتشاف منظومهٔ خورشیدی كمك می نماید، پشتیبانی می كند. این شبكه از مأموریت های خاص در مدار زمین هم پشتیبانی می كند. دی اس ان الان از سه مركز ارتباط عمیق فضایی كه با ۱۲۰ درجه فاصله از یكدیگر بر روی زمین قرار گرفته اند، تشكیل شده است.
چندین دهه بود كه ناسا از امواج رادیویی برای ارسال پیام بین فضانوردان در فضا و خدمه در زمین استفاده می كرده است. با این وجود با وجود ماموریتی كه مقرر است در سال ۲۰۳۰ ناسا انجام دهد و طی آن فضانوردانی را به مریخ بفرستد مقرر است از روشی جدید معروف به "پرتو لیزر" با آنها در ارتباط باشد.
لیزر روشی است كه بسیار كارآمد و پرارزش است و می توان توسط آن به راحتی با فضانوردانی كه در حدود ۴۰ میلیون مایل(حدود ۶۴ میلیون كیلومتر) دورتر از زمین هستند ارتباط برقرار كرد.
از آنجائیكه لیزرهای فرو سرخ بسیار قدرتمند هستند می توانند مسافت های بیشتری را در فضا با قدرت بسیار قویتر از امواج رادیویی طی كنند.
"سوزان داد"(Suzanne Dodd) مدیر این برنامه اظهار داشت: لیزرها می توانند سرعت داده شما از مریخ را حدود ۱۰ برابر آنچه توسط امواج رادیویی به مقصد می رسید، بالا برند.
ناسا برنامه ساخت یك بشقاب ۱۱۲ فوتی(۳۴ متری) را از هفته گذشته در گلدستون، كالیفرنیا شروع كرده است و بعنوان بخشی از پروژه شبكه فضای دوردست ناسا، بشقاب های دیگری هم در اطراف این بشقاب قرار خواهد گرفت.



1398/11/26
15:31:40
5.0 / 5
4152
تگهای خبر: امواج , پروژه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی